2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Mini után újabb európai retromodell mutatkozik be az amerikai autópiacon; a Fiat 500-as értékesítését 130 kereskedő kezdi meg az Egyesült Államokban, előrendeléseket szerdától vesznek fel.

Az olasz kisautó a Fiat csoporthoz tartozó amerikai Chrysler modellkínálatát egészíti ki. Az amerikai viszonyok között igen kicsinek számító 1,4-es motort Dundee-ban, a Chrysler Michigan állambeli üzemében gyártják, az autót a mexikói Tolucában működő Chrysler-telephelyen szerelik össze. (mfor.hu szerk:  A Fiat egyébként a múlt héten jelentette be, hogy USA-ban fogja piacra dobni elektromos kisautóját, amely szintén az 500-as modellre épül.)

A Fiat a BMW sikerét kívánja megismételni, amelyet az új Minivel ért el. Elemzők szerint ez nem lesz könnyű, mert régen vége már a 2008-ban elmélyült gazdasági világválságot megelőző olajválságnak, amikor a hordónkénti 150 dollár körüli szintre dráguló kőolaj magasra emelte az üzemanyag árát, és a fogyasztás kulcskérdéssé vált a vásárlói döntésekben.  Az üzemanyag ismét viszonylag olcsó, a németországinak például alig a negyede, folyamatosan csökken az eladott Minik száma, a Daimler Smart kisautóinak piaca pedig szinte összeomlott Amerikában.

Az új 500-as amerikai változta az első Fiat, amely kifejezetten a helyi piacot célozza. A kocsival a három nagy detroiti autógyár közül a legkisebb Chrysler márkakínálata 5-re bővül; a cég a saját márkáját viselő kocsik mellett a Dodge és a Jeep autókat, és a Ram márkájú teherautókat gyártja.    

A Fiat tavaly vette át a csődvédelem alatt álló Chrysler irányítását. A cég - amelyet az amerikai és a kanadai kormányzat összesen 15,5 milliárd dolláros tőkeinjekciója mentette meg a teljes összeomlástól - még az idei harmadik negyedévben is veszteséges volt, míg a nagy vetélytárs General Motors és a Ford milliárdos nagyságrendű nyereséget ért el.

A Fiat 500-as (cinquecento) 1957-ben jelent meg. A második világháború utáni nyugat-európai fellendülés, a kispolgári jólét jelképe, mint például a bogárhátú Volkswagen. A modellt 1975-ig gyártották, több mint 5 millió darabot adtak el belőle. Több mint harminc év után, 2007-ben jelent meg ismét, a designt Frank Stephenson modernizálta, ugyanaz a tervező, aki a Minit felújította.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!