Az olasz kisautó a Fiat csoporthoz tartozó amerikai Chrysler modellkínálatát egészíti ki. Az amerikai viszonyok között igen kicsinek számító 1,4-es motort Dundee-ban, a Chrysler Michigan állambeli üzemében gyártják, az autót a mexikói Tolucában működő Chrysler-telephelyen szerelik össze. (mfor.hu szerk: A Fiat egyébként a múlt héten jelentette be, hogy USA-ban fogja piacra dobni elektromos kisautóját, amely szintén az 500-as modellre épül.)
A Fiat a BMW sikerét kívánja megismételni, amelyet az új Minivel ért el. Elemzők szerint ez nem lesz könnyű, mert régen vége már a 2008-ban elmélyült gazdasági világválságot megelőző olajválságnak, amikor a hordónkénti 150 dollár körüli szintre dráguló kőolaj magasra emelte az üzemanyag árát, és a fogyasztás kulcskérdéssé vált a vásárlói döntésekben. Az üzemanyag ismét viszonylag olcsó, a németországinak például alig a negyede, folyamatosan csökken az eladott Minik száma, a Daimler Smart kisautóinak piaca pedig szinte összeomlott Amerikában.
Az új 500-as amerikai változta az első Fiat, amely kifejezetten a helyi piacot célozza. A kocsival a három nagy detroiti autógyár közül a legkisebb Chrysler márkakínálata 5-re bővül; a cég a saját márkáját viselő kocsik mellett a Dodge és a Jeep autókat, és a Ram márkájú teherautókat gyártja.
A Fiat tavaly vette át a csődvédelem alatt álló Chrysler irányítását. A cég - amelyet az amerikai és a kanadai kormányzat összesen 15,5 milliárd dolláros tőkeinjekciója mentette meg a teljes összeomlástól - még az idei harmadik negyedévben is veszteséges volt, míg a nagy vetélytárs General Motors és a Ford milliárdos nagyságrendű nyereséget ért el.
A Fiat 500-as (cinquecento) 1957-ben jelent meg. A második világháború utáni nyugat-európai fellendülés, a kispolgári jólét jelképe, mint például a bogárhátú Volkswagen. A modellt 1975-ig gyártották, több mint 5 millió darabot adtak el belőle. Több mint harminc év után, 2007-ben jelent meg ismét, a designt Frank Stephenson modernizálta, ugyanaz a tervező, aki a Minit felújította.
MTI