2p

A régi, jól bevált logókhoz való ragaszkodás helyett nagyobb hatást lehet elérni a márkaszimbólumok rugalmas felhasználásával, állítja a 2012-es londoni olimpia arculattervezője.

A vállalatok szakemberek gárdáját alkalmazzák, hogy cégük logójának formája, elhelyezése és színe soha ne változzon meg, mellyel sikeresen különböztetik meg termékeiket a riválisokétól. Azonban a Wolff Olins, a 2012-es olimpia arculatának megtervezéséért felelős társaság szerint a márkáknak ideje kicsit lazítani, írja az International Herald Tribune.

"A múltban a vállalati arculat a szabályokról és az állandóságról szólt. Azonban a túl sok szabály miatt az emberek egy idő után hajlamosak elfelejteni a tartalmat" - közölte Karl Heiselman, a Wolff Olins vezérigazgatója.

A vállalat tervezte meg többek közt New York városának, illetve a New York-i Kortárs Művészetek Múzeumának az arculatát is. Heiselman szerint itt az ideje, hogy a céges emblémákat tartalommal töltsék meg, melyeket így rugalmas módon lehet kezelni.

Nem a Wolff Olins használta először a logókat tartalomhordozóként: a Google internetes keresőóriás már régóta játszik márkaszimbólumával. Nevezetes évfordulók alkalmából a cég oldalain látható logó mindig megújul, és az éppen akkor aktuális eseményhez idomul. A közelmúltban például a második G betűt a Szputnyik rajzával helyettesítette a vállalat a szovjet műhold indításának 50. évfordulója alkalmából.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!