A vállalatok szakemberek gárdáját alkalmazzák, hogy cégük logójának formája, elhelyezése és színe soha ne változzon meg, mellyel sikeresen különböztetik meg termékeiket a riválisokétól. Azonban a Wolff Olins, a 2012-es olimpia arculatának megtervezéséért felelős társaság szerint a márkáknak ideje kicsit lazítani, írja az International Herald Tribune.
"A múltban a vállalati arculat a szabályokról és az állandóságról szólt. Azonban a túl sok szabály miatt az emberek egy idő után hajlamosak elfelejteni a tartalmat" - közölte Karl Heiselman, a Wolff Olins vezérigazgatója.
A vállalat tervezte meg többek közt New York városának, illetve a New York-i Kortárs Művészetek Múzeumának az arculatát is. Heiselman szerint itt az ideje, hogy a céges emblémákat tartalommal töltsék meg, melyeket így rugalmas módon lehet kezelni.
Nem a Wolff Olins használta először a logókat tartalomhordozóként: a Google internetes keresőóriás már régóta játszik márkaszimbólumával. Nevezetes évfordulók alkalmából a cég oldalain látható logó mindig megújul, és az éppen akkor aktuális eseményhez idomul. A közelmúltban például a második G betűt a Szputnyik rajzával helyettesítette a vállalat a szovjet műhold indításának 50. évfordulója alkalmából.