Mint azt Gordon Mária, a Repülőjegy-értékesítők Szövetségének elnöke a Világgazdaságnak elmondta, nehéz év vár a hazai repülőjegy-értékesítő cégekre, miután a légitársaságok a korábbi hét százalékról egy százalékra csökkentették a jutalékot.
Tavaly közel 80 milliárd forint volt a 200 repülőjegy-értékesítéssel foglalkozó hazai utazási vállalkozás bevétele e tevékenységből, ennek a forgalomnak a jutaléka 4,5 milliárdra tehető.
A változás érzékenyen érinti a 10-12 nagy értékesítőt, mivel ők adták a forgalom 60-70 százalékát, a kicsik számára viszont a talpon maradáshoz minden befolyó forint számít. A repülőjegy-értékesítők költsége jóval meghaladja az egyszázalékos jutalék mértékét, s ezt még a közelmúltban bevezetett foglalási díj sem fedezi teljes mértékben.
Bár pontos számítás nem készült, azonban vélhetően az egy százalék jutalék és a rezervációs díj összege nem éri el a korábbi hétszázalékos jutalék összegét. Gordon Mária úgy véli, bár az internetes repülőjegy-vásárlás olcsóbb, mint az irodán keresztül beszerzett jegy, ma még Magyarországon az internet nem konkurenciája a cégeknek.
Alacsonyabb jutalékot számít fel a Malév, a Lufthansa, a KLM, a SAS, az Air France és a British Airways. A kisebb társaságok egy része még tartja a 7 százalékot, más részük azonban még nem nyilatkozik a változtatásról. ( A Világgazdaság cikke nyomán)
Átrendeződhet a repülőjegy-értékesítés piaca
Jelentős bevételkieséssel számolhatnak az idén a repülőjegy-értékesítő utazási irodák, a hat százalékpontos jutalékcsökkenésüket alig ellentételezi a most bevezetett foglalási díj.