2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az éves reklámköltést soha ilyen mértékben nem befolyásolta még az állami költések kiugró növekedése, amely 35 százalékot tett ki 2013-hoz képest, idézte Urbán Zsolt elnököt a Magyar Reklámszövetség közleménye.

A Reklámszövetség adatai szerint 2014-ben a reklámtorta 189,05 milliárd forintot tett ki, amely 7,72 százalékos növekedést jelent 2013-hoz képest. Urbán Zsolt elnök szerint azonban felhőtlen optimizmusra még nincs ok, mivel számos egyedi tényező befolyásolta a tavalyi évet.

Így Urbán mindenekelőtt az állami költések meghatározó szerepét emelte ki, mivel 35 százalékkal nőttek a megelőző évhez képest. (Pedig már 2013-ban is dinamikus volt a növekedés, a Kantar Média szerint számos állami intézmény duplázta reklámköltését 2013-ban is: Az Orbán-kormány a legdinamikusabb reklámozó)

Az állami költekezések és a választási év (3 választás is volt tavaly) mellett a futball-világbajnokság is torzította az éves számokat, hiszen annak ideje alatt markáns ugrást jelzett a hirdetési piac.

Lassan az internet lesz a legnagyobb

A sajtó és az ambient kivételével valamennyi médiatípusnál növekedést mutatnak a túlnyomórészt szakmai szervek által szolgáltatott, és az EY és a PWC által feldolgozott adatsorok. Legnagyobb mértékben, 20 százalékkal az internetes költések nőttek, annak ellenére, hogy az állami szerepvállalás megugrása elsősorban a televíziók piacát befolyásolta.

Ugyanakkor a digitális piac magyar tulajdonosai nem lehetnek maradéktalanul boldogok, mivel ugyan nőtt a reklámtortájuk, de annak egyre nagyobb részét viszik el a nemzetközi cégek. Hivatal Péter, a Reklámszövetség alelnöke szerint immár a digitális torta 48 százaléka van a multik kezében.
Novák Péter, az IAB Hungary elnöke szerint 2015-ben két mérföldkövet is elérhet az internetes hirdetési piac. Egyrészt a digitális reklámozás megelőzheti a tévét, másrészt a globális szereplők súlya a digitális reklámpiac több mint a felét teheti ki.

A (még) vezető tévés piaccal kapcsolatban Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke azt jegyezte meg, hogy tovább folytatódik a kábelcsatornák térnyerése és a nonszpot bevételek ismét nagyobb arányban emelkedtek.


mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!