A hazai környezetvédelmi termékdíj törvény az Európai Unió egyik legalapvetőbb szabályát, az áruknak a tagállamok közötti szabad mozgását és a szabad piac védelmét sérti, amikor egy olyan adóról rendelkezik, amely az Unióból Magyarországra importált italok kereskedelmét hátrányosan befolyásolja.
A törvény diszkriminatív jellegének egyik leglátványosabb jele, hogy az egyes európai országokból importált dobozos sörök ára, amelyet egyoldalúan és súlyosabb mértékben terhel termékdíjfizetési kötelezettség, a fogyasztók széles köre által is érzékelhető módon, jelentős mértékben megemelkedett, amely egyértelmű és jogtalan piaci előnyökhöz juttatott más konkurens termékeket. Az eset kapcsán az Európai Bizottság hivatalos figyelmeztetést intézett a magyar Kormányhoz, amelyben úgynevezett "kötelezettségszegési eljárást" indít el az EU szabályozásának nem megfelelő adónem miatt.
Az így kialakult helyzetben az Italdoboz-gyártók Európai Szövetsége (Beverage Can Makers Europe - BCME) számos magyarországi és európai szakmai szövetség együttműködésével intenzívebbé kívánja tenni a döntéshozók felé irányuló kommunikációját. A BCME ennek a feladatnak az ellátására az EDGE Communications szolgáltatásait vette igénybe. Az EDGE közel 10 éve van jelen az ügynökségi piacon, ügyfelei között megfordult a Coca-Cola, a Vodafone és a Hanglemezkiadók Szövetsége is.
Az EDGE kommunikál termékdíj-ügyben
Az Italdoboz-gyártók Európai Szövetsége (Beverage Can Makers Europe – BCME) az EDGE Communications közreműködésével végzi el döntéshozói kommunikációs feladatait. Az Európai Bizottság néhány napja küldte el a magyar kormány számára azt a „hivatalos figyelmeztető levelet” (Letter of Formal Notice), amely a magyarországi környezetvédelmi termékdíj törvény egyes passzusainak diszkriminatív jellegére figyelmeztet.