Az uniós bővülés óta új erőre kapott a Magyarországról kiinduló bevásárlóturizmus, alapvető fogyasztási cikkekért is egyre többen mennek a szomszédos országokba. A legnépszerűbb célpontok közé Szlovákia után Ukrajna, Románia és Horvátország is felzárkózott, írja a Népszabadság.
Minden héten magyar bevásárlóturisták özönlik el a határ menti román városokat, már rendszeres buszjáratok is közlekednek. Az aradi, nagyszalontai, nagyváradi, szatmárnémeti boltokban cukrot, étolajat, rizst, lisztet, cigarettát vásárolnak, de jól fogy a román gyártmányú ruha és a cipő is. A magyar vevők átlagban száz eurót hagynak átlagban egy vásárlás alkalmával a határon túli boltokban.
Horvátország üzleteiben mosóport, műtrágyát, cementet, autógumit, kerámia járólapokat és élelmiszereket vesznek a magyarok, Szlovákiából pedig a régóta slágerterméknek számító lábbeliken kívül mostanában már tejet, sajtot, konzervet és sört is behoznak.
Növekszik Ukrajna vonzereje is, korábban ugyanis csak személyenként 28-29 ezer forint értékű árut lehetett behozni vámmentesen az országba, ma viszont ez az értékhatár már 175 euró (43 ezer forint).
Kárpátalján a csokoládé, sajt, sör, ásványvíz sokkal olcsóbb, mint a Magyarországon vásárolható hasonló termékek.
Bár az EU-csatlakozás óta az áfát már nem lehet visszaigényelni az osztrák határon, még mindig tömegek járnak át vásárolni Ausztriába is.
A Lajtán túl elsősorban márkás ruházati cikkeket, bútorokat és elektromos berendezéseket érdemes vásárolni a magyaroknak, akik a kutatások szerint egy alkalommal 210 eurót költenek el fejenként, számol be körképében a Népszabadság.
Az EU-bővülés óta ismét virágzik a bevásárlóturizmus
Az uniós bővülés óta új erőre kapott a Magyarországról kiinduló bevásárlóturizmus, alapvető fogyasztási cikkekért is egyre többen mennek a szomszédos országokba. A legnépszerűbb célpontok közé Szlovákia után Ukrajna, Románia és Horvátország is felzárkózott, írja a Népszabadság.