2p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az M4 metróval kapcsolatban gyakran megfogalmazott vád, hogy nem utazik rajta elég ember. Nos, az utasszám már növekszik, a Délit azonban biztosan nem kell bezárni, hogy ez így is maradjon.

A Déli pályaudvar időszakos lezárásával kapcsolatban felmerült az az egyébként már régóta napirenden lévő kérdés, hogy nem lenne-e érdemes végleg bezárni az egészet és a forgalmat a Kelenföldi pályaudvarnak „átadni”.

Ezzel kapcsolatban bennünk pedig az fogalmazódott meg, hogy miként hathatott a Déli bezárása az M4 forgalmára, amelynek egyik végállomása ugyebár Kelenföld. Sajnos teljes utasszámlálást legutoljára decemberben végeztek, amely alapján munkanapokon 158, szombaton 74, vasárnap pedig 57 ezer ember vette igénybe a vonalat.

Ez egyébként komoly növekedés azután, hogy a metró megnyitását követően kb. 100 ezres utasszámot mért a BKK.

A sajtóosztály tájékoztatása szerint a Déli pályaudvar bezárásának időszakában az M4 metró utasforgalma észrevehetően megnőtt. Március 2-án – a legterheltebb keresztmetszetben - Újbuda-központ és Móricz Zsigmond körtér között, a reggeli csúcsórában a decemberi 7580 helyett 9100 utast számoltak, amely 20 százalékos növekedés. Ez persze nem elhanyagolható, de ahhoz képest, hogy a megnyitás óta eltelt szűk évben több mint 1,5-szeresére nőtt a létszám, nem mondható jelentősnek.

A BKK a Déli pályaudvar megnyitása óta újabb forgalomszámlálást még nem végzett, de megfigyeléseik szerint a metró forgalma nagyjából visszaállt a pályaudvar bezárása előtti szintre.

Aki tehát szereti az összeesküvés-elméleteket, és azt hiszi hogy valaki csak azért döntötte be a Déli alagútját, hogy megnőjön az M4 forgalma és ne bukjuk az uniós forrásokat, annak csalódnia kell. Ráadásul, mint az a Napi gazdaság korábbi cikkéből is kiderül, az utasszám nem szerepel az uniós forráshoz kapcsolódó közvetlen vállalások között, az Európai Unió az egyes szakaszokon megtakarított eljutási időt ellenőrzi.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!