A Déli pályaudvar időszakos lezárásával kapcsolatban felmerült az az egyébként már régóta napirenden lévő kérdés, hogy nem lenne-e érdemes végleg bezárni az egészet és a forgalmat a Kelenföldi pályaudvarnak „átadni”.
Ezzel kapcsolatban bennünk pedig az fogalmazódott meg, hogy miként hathatott a Déli bezárása az M4 forgalmára, amelynek egyik végállomása ugyebár Kelenföld. Sajnos teljes utasszámlálást legutoljára decemberben végeztek, amely alapján munkanapokon 158, szombaton 74, vasárnap pedig 57 ezer ember vette igénybe a vonalat.
Ez egyébként komoly növekedés azután, hogy a metró megnyitását követően kb. 100 ezres utasszámot mért a BKK.
A sajtóosztály tájékoztatása szerint a Déli pályaudvar bezárásának időszakában az M4 metró utasforgalma észrevehetően megnőtt. Március 2-án – a legterheltebb keresztmetszetben - Újbuda-központ és Móricz Zsigmond körtér között, a reggeli csúcsórában a decemberi 7580 helyett 9100 utast számoltak, amely 20 százalékos növekedés. Ez persze nem elhanyagolható, de ahhoz képest, hogy a megnyitás óta eltelt szűk évben több mint 1,5-szeresére nőtt a létszám, nem mondható jelentősnek.
A BKK a Déli pályaudvar megnyitása óta újabb forgalomszámlálást még nem végzett, de megfigyeléseik szerint a metró forgalma nagyjából visszaállt a pályaudvar bezárása előtti szintre.
Aki tehát szereti az összeesküvés-elméleteket, és azt hiszi hogy valaki csak azért döntötte be a Déli alagútját, hogy megnőjön az M4 forgalma és ne bukjuk az uniós forrásokat, annak csalódnia kell. Ráadásul, mint az a Napi gazdaság korábbi cikkéből is kiderül, az utasszám nem szerepel az uniós forráshoz kapcsolódó közvetlen vállalások között, az Európai Unió az egyes szakaszokon megtakarított eljutási időt ellenőrzi.
mfor.hu