2014. május 4. 08:52

Az Opel az európai autópiacon a stabil második helyért fog küzdeni a következő években, azonban a dobogó középső fokáról a Fordot kell letaszítania.

Az Opel céljai tiszták és világosak, a nagy múltú gyár az európai autóipar egyik legnagyobb visszatérését tervezi, megszerezve a stabil második helyet az eladások tekintetében. Ezekről az ambiciózus tervekről nem kisebb személy, mint Karl-Thomas Neumann, az Opel elő embere beszélt a németországi Eisenach-ban.

Az Opel a idei év első negyedéves eladásait tekintve a harmadik helyen áll 6,8 százalékos piaci részesedéssel, míg a Ford 7,5 százalékot hasított ki a teljes európai tortából. Ráadásul az egy évvel korábbi adatokhoz képest az Opel 0,1, míg a Ford 0,3 százalékpontos növekedést regisztrált. Az első számú Volkswagen előnye elég behozhatatlannak tűnik, a népszerű gyártó 11,8 százalékkal áll az élen.

A GM az első negyedévben 100 millió dolláros profitot termelt. Ez az összeg egy évvel korábban 900 millióra rúgott. A cég bevétele elérte a 37,4 milliárd dollárt, amely 1,3 százalékkal haladja meg a 2013-as azonos időszakit.

Az igazgató pozitívumként értékelte, hogy az Opel (és a Vauxhall) az első negyedévben 8,5 százalékkal több személyautót adott el szemben az európai piac 8,1 százalékos bővülésével. Külön kiemelte az Adam nevű városi kisautót, amelyre bemutatása óta több mint 80 ezer rendelés érkezett.

A célok elérése érdekében az Opel anyacége, a General Motors komoly átalakításokat tervez a globális gyártási folyamatokban, hogy az erősebb regionális kínálatra tudjon fókuszálni. A cég megszünteti az Opelek kínai forgalmazását miután nem tudott elfogadható méretű piaci pozíciót megszerezni, emellett kivonja a Chevrolet márkát Európából. A vállalat decemberben jelentette be, hogy szünetelteti a Holdenek gyártását Ausztráliában.

A GM tervei szerint nullszaldósra hozhatja fel európai termelését az évtized közepére, azután, hogy mintegy 18 milliárd dollárt bukott már a kontinensen 1999 óta. Az Opel bezárja bochum-i egységét, ez az első gyár amely lehúzza a rolót a II. Világháború óta.

A GM az Insigniát Buick embléma mögé bújtatva megpróbálja eladni az amerikai piacon és várhatóan hasonlóképpen tesz majd a jövőben érkező Opel modellekkel is.

A válság igencsak megtépázta a „villámos” márkát és a GM-nél már az is felmerült korábban, hogy a kanadai autó-alkatrész gyátró Magna International-nek és orosz partnerének az OAO Sberbank-nak adja el a vállalatot. Végül azonban úgy döntött a menedzsment, hogy inkább saját erőből húzzák ki a világ egyik legrégebbi autómárkáját a bajból és teszik újra nyereségessé.

Szász Péter
mfor.hu