3p

Pintér Zsolt az internetre, mint hirdetési felületre tekint, szerinte a magasabb pozíciók betöltéséhez ezt a csatornát nem veszik igénybe a fejvadászok.

Vannak olyan sikeremberek, akik annyira kiválóak, hogy szinte bármely pozícióba eladhatók?

Nem igazán hiszek ebben a Joker-ember elméletben. Annyiban igaz, hogy minél feljebb megyünk egy vállalati struktúrában, annál kevésbé számítanak a szakmai ismeretek, és annál inkább a rendszert átlátó képességre van szükség. Sergio Zyman írja könyvében, hogy mikor a marketingszakembereket keresett a Coca Cola, a cég, mint megbízó megőrjítette a fejvadászokat, mivel csak annyi specializációt adott meg, hogy 'jó embereket keresünk'. Az új emberek egyébként mindig új impulzusokat hoznak a céghez, ha más iparágból kerülnek át az adott vállalathoz, ez annál inkább igaz.

Ön szerint milyen helyzetben van jelenleg a hazai álláspiac, és a személyzeti tanácsadói illetve fejvadász szakma?

Magyarországon 2001 és 2002 között az ezen a területen tevékenykedő cégek 40 százaléka, 2002 és 2003 között további 30 százaléka ment tönkre, vagy vonult ki a piacról, többek közt olyan jelentős piaci szereplők is, mint a Nicolson Magyarországon igazából jelenleg a nagy nemzetközi fejvadász cégek számára nem érdemes jelen lenni.
Ehhez érdemes tudni, hogy Amerikában egy keresés minimumdíja 40 ezer dollár, Európában ennek a fele, Magyarországon pedig még ennél is jóval kevesebb, mivel csúcsvezető esetében az éves jövedelem egyharmada a megszokott közvetítési díj.
Magyarország korábbi vezető szerepe véleményem szerint a multinacionális befektetések szempontjából megszűnt. Ma Magyarországra 2,5 milliárd euró értékben fektetnek be egy évben, ugyanakkor Csehországra 8,5 milliárd euró érkezik. Hacsak valami csoda nem történik, és a külföldi beruházók valamiért nem mozdulnak meg Magyarország felé, az állások piaca nem fog számottevően bővülni a jövőben.

Mi a véleménye arról, hogy a munkaerőpiac élénkülésének elmaradásával párhuzamosan a felsőoktatásban túltermelési válság tapasztalható?

Úgy gondolom, hogy csak részben igaz, hogy erodálódik a felsőoktatás. Nyugat-Európában a diplomások aránya 45-50 százalék, mire ehhez felzárkózunk, természetesen megfigyelhető lesz egyfajta felhígulás.
Én hiszek abban, hogy egy jó eladónak egy autószalonban nem árt, ha van mondjuk egy marketing-diplomája. Egyre több szakma kíván meg felsőfokú végzettséget. A diplomások túl sokat akarnak. A kezdeti tapasztalatokat legtöbben egy alacsony pozícióban kell, hogy megszerezzék, hogy aztán elindulhassanak felfelé, például egy multinacionális cégnél.

Ön szerint hol érdemes beindítani ma egy fiatalnak a karrierjét?

Érdemes multinacionális cégnél kezdeni, mint ezt a könyvemben is leírtam. A versenyszférába nehéz átkerülni, ha valaki a közigazgatásból indul, és például pályája első 5-10 évét ott tölti. Azt látom, hogyha az embereknek nem pörög a karrierje a versenyszférában, gyakran elmennek a közigazgatásba, és ott rögtön például főosztályvezetőként kezdenek, kapcsolatokat alakítanak ki, majd visszatérnek a versenyszférába.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!