Az amerikai vállalatok többsége, 74 százaléka ebben az évben munkahelyek külföldre való kiszervezését tervezi, vagy már végrehajtotta az átalakítást, derül ki a eePulse Inc. és a University of Michigan Business School együttműködésével készült elemzésből.
Az 561 vizsgált nagy- és közepes méretű vállalat közül azok, amelyek outsourcingot hajtanak végre ebben az évben, 58 százalékban programozói állásokat szerveznek ki. A vizsgált vállalatok 54 százaléka szolgáltatói központokat, 38 százaléka pedig termelői állásokat helyez külföldre.
Az amerikai cégek 35 százalékának célpontja India. A második legnépszerűbb Kína, ahová 15 százalék helyez ki valamilyen tevékenységet, 6-6 százalék Mexikóba illetve Kanadába telepít egységeket, 5 százalék Tajvanba, 4 százalék Malajziába, 3 százalék Nagy-Britanniába. A kevésbé favorizált célpontok közé tartozik 2 százalékos aránnyal Írország, Ausztrália, Oroszország, Szingapúr, Spanyolország és Törökország.
A cégeket a legcélravezetőbb gyakorlati outsourcing technikákról is kérdezték a felmérés során. A vezetők szerint igen fontos, hogy minimalizálják a külföldre kihelyezett tevékenységet, és a hazai tevékenységeket tekintsék elsődlegesnek.
Az idő- és költséganalízis végig kell kövesse a tevékenységet, és lényeges követelmény, hogy az üzemi, dologi költségek tekintetbe vételével hatják végre az outsourcingot. Meg kell vizsgálni a szállítási, illetve a jogi kiadásokat az adott célországban. A külföldi partnert kemény feltételeknek kell alávetni, és előzetesen háttértanulmányt kell végezni, hogy a kiszervezés hatékony legyen.
(Menedzsment Fórum)
Az amerikai cégek a programozói állásokat viszik külföldre
Kelet-Közép-Európa Oroszországot kivéve outsourcing szempontjából nem szerepel az amerikai cégek célországai közt, derül ki egy nemrég készült elemzésből.