Pap Gyula a funkció alapú bankfelépítés mellett a gyakran egymással párhuzamos, például az állandó versenyhelyzetből fakadó folyamatos szolgáltatás, illetve szolgáltatási szint, ügyfélkapcsolat és annak eszközeiben végbemenő változások miatti projekteket szervezetek feletti emberekből álló, meghatározott cél teljesülése érdekében ideiglenesen létrehozott célszervezetek által végzett feladat együttesként definiálta. Mint mondta, a projektek sikere érdekében a kétféle működést összehangolása a mindenkori felsővezetés dolga.
A banki projekteket szakmai multikultúra jellemzi, hiszen azokban talán az infrastrukturálisok kivételével az informatikai, üzleti és pénzügyi oldal, alkalmanként a banki üzleti folyamatok újraszervezésével is megspékelt együttműködésére van szükség. Ehhez persze elengedhetetlen a vállalatvezetői támogatás, de a sikerhez a multifunkcionalitás különböző szinteken történő kezelése, koordinálása, célirányban tartása projekt menedzseri képességeket, és megfelelő módszertanok alkalmazását is igényli. Egy-egy projekt a cégek életében fél-egyéves dinamikus, újabb és újabb menedzselendő folyamatokat termelő állapotot jelent, sikerüket általában az általános sikertényezőkkel, mint határidő, költségkeret betartása stb. mérik, de eredményességüknek emellett a fórumon ismertetésre kerülő számtalan egyéb mérhető ismérve is van.
A zsűri tagjaként a beszélgetésen résztvevő Veres Jenő, a gyakorlatilag folyamatosan projektszerűen működő Geometria Rt. ügyvezető igazgatója a sikerhez hozzátette a megfelelő érdekeltségek szerepét, ami a napi működéstől a projektfeladatok irányába elvont munkaerők miatt szintén a projektvezetés és a vállalatvezetés koccanásait hivatott elkerülni. Mint mondta, a projektekkel kapcsolatban felvetődő három kérdésre mi a cél, mikorra kell teljesülni és ki kap érte prémiumot, vagyis ki a felelős a másik kettőért adott érdemi válaszok eldönthetik a projekt sorsát.
Agárdi Ferenc az MVM Rt.-től a projektet meghatározott céllal, keretek között és költséggel időre elvégzendő feladatként, míg a projektmenedzsmentet röviden konfliktus-, probléma- és változáskezelési eszközként aposztrofálta. Annak elérése elsősorban a hierarchikus vállalatvezetés körében -, hogy a projektre mozgósított limitált számú dolgozóknak a napi teendőik háttérbe helyezésével a projekt legyen az elsődleges feladata, ehhez (is) kellenek a projektmenedzsment eszközök és projektmenedzseri képességek, mely utóbbi legfontosabb eszközeként a határidő naplót, feladatául pedig a konfliktus kezelést jelölte meg.
Prónay Gábor többek között a projektmenedzsmenttel szembeni - nem csupán vállalatok, de országok szintjén is - eltérő befogadóképességről szólva elmondta, bár a hazai viszonyok sem ideálisak, de például Franciaországnál mindenképpen jobb a helyzet, ahol ma még, ahogy személyes tapasztalatai is alátámasztják, a hierarchikus kultúrák nem képesek a projektmenedzsmentet befogadni.
Az év projektmenedzserei 2001
Magyarországon elsőként ez év áprilisában ítélték oda - 2001-re vonatkozóan - Az Év Projekt Menedzsere kitűntető címet. A Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület (HTE) által idén ötödik alkalommal megrendezett Távközlési és Informatikai Projekt Menedzsment Fórumon a díjat Deményé Kertész Krisztina, a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal fejlesztési vezető helyettese kapta.