2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ázsiai légitársaságok kezdik felfedezni a hosszú távú repülésekben rejlő üzleti lehetőségeket. A Singapore Airlines például Szingapúr és New York között kezdett üzemeltetni maratoni járatokat, adja hírül az MTI.

Az egyre nagyobb forgalmat bonyolító csendes-óceáni repülési
piacon a Singapore Airlines vetette oda a kesztyűt elsőként konkurenseinek, amikor beindította a 18 órás repülési idővel közlekedő Szingapúr-New York járatát. A járaton egy négyhajtóműves Airbus A 340-500-as típusú repülőgépet üzemeltet a társaság, s összesen öt ilyen gépet állított "csatasorba". Ugyanezt a masinát használja az Emirates légitársaság a Dubai-Sydney és Dubai-New York járatain.

A kilencvenes évek elején még a Boeing 747-400-as repülőgép uralta a távolsági járatokat a maga 11 ezer kilométeres hatótávolságával. Ezzel a hatótávval leszállás nélkül tudta megtenni a London-Szingapúr, vagy az Auckland-Los Angeles távolságot.

A légitársaságok általában az üzleti utazók szűk, de annál fizetőképesebb piaci szegmensének kínálják a leszállás nélküli távolsági összeköttetést.
Az európai légitársaságok számára viszont ez a lehetőség nem tűnik eredményesen kihasználhatónak. Szakértők szerint - elegendő fizetőképes kereslet híján - üzleti szempontból nem éri meg közvetlen kapcsolatot létesíteni Frankfurt és Hawaii vagy Frankfurt és Ausztráli nyugati partja között.

A rendkívül nagy távolságok leszállás nélküli megtétele a rendelkezésre álló technológiával már egyáltalán nem számít különlegességnek. A rohamos technikai fejlődés ugyanis egyre nagyobb üzemanyagtartályok és egyre takarékosabb hajtóművek gyártását teszi lehetővé.

A hosszú repülési idő egészen más fedélzeti berendezést követel meg mint a hagyományos repülőgépeknél.
A turnusokban dolgozó személyzet számára például alvási, pihenési és kikapcsolódási lehetőséget kell biztosítani, az utaskabin egészét pedig a hagyományos üzleti osztályhoz hasonlóan tágasan rendezték be.
Például az A340-500 hagyományosan berendezett kabinja 250-300 férőhellyel rendelkezik, míg az extrém távolsági járaté mindössze 181 hellyel.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!