3p

Gerillamarketing formájában Mátyás király a hétvégén három napig a reneszánsz kor szépségeit sorolta a budapesti négyes-hatos villamosokon a reneszánsz év népszerűsítése végett. Az ehhez és Süsühöz hasonló akcióknak valószínűleg lesz még folytatása, emellett új és egységes hang sorolja majd a megállókat a járműveken. Mfor.hu háttér.

Én vagyok a híres igazságos (Mfor-montázs)

Szeptember második felében három napon át Mátyás király köszöntötte a Combino utasait a reneszánsz kor értékeit sorolva. A gerillakampány az Oktatási Minisztérium által szervezett reneszánsz év keretén belül történt, amit Mátyás király trónralépésének 550. évfordulójára időzített a tárca. A jövő január 22-én kezdődő reneszánsz év több mint kétszáz programot tartogat.

A kampány keretén belül a fővárosban több helyen megjelent Mátyás király (nem álruhában) a 2008-as rendezvénysorozatot népszerűsítve. A Combinón csak a hangja csendült fel, amely azonban sajnos nem a Mátyás mesékből sztenderddé vált Helyey Lászlóé.

Mátyás megjelenítése a második ilyen típusú kampány a BKV új kommunikációs stratégiájának keretében. Az első júliusban volt, amikor Süsü, a sárkány figyelmeztette a gyerekeket az udvarias közlekedés minimális szabályaira. "Még csak most ismerkedünk ezzel a lehetőséggel. A figyelmes közlekedés kampánya volt az első, és ez a visszajelzések alapján sikeres is volt" - mondta lapunknak Kiricsi Karola, a BKV szóvivője.

Háború és béke nem lesz

Bár nincs kizárva, hogy a későbbiekben is élnek ezzel a lehetőséggel, ám azt tudni kell, hogy a szoftver csak egy bizonyos hosszúságú szöveg lejátszására alkalmas. Összességében egy-két perces hanganyagot lehet rögzíteni, ennyivel kell gazdálkodni. Vagyis a "Háború és béke" hangoskönyv változatát biztosan nem hallgathatjuk majd meg a 173-as buszon.

Viszonylag kézenfekvő volt, hogy az új lehetőségeket a Combinón próbálja ki a BKV. Ugyanakkor a későbbiekben az sincs kizárva, hogy más járműveken is megszólaljon egy új hang az utastájékoztató mellett.

Persze mondani sem kell, ez csak a már most is "beszélő" járműveken, így például a hetes buszon, a metrón vagy néhány villamoson képzelhető el.

Egységes hanggal

A kampányok megjelenése mellett azonban a hangok is megváltoztak. A BKV egységesíti hangjait: az új utastájékoztatást a rádió egyik bemondója, Tarcsa Zsuzsa adja, akivel a BKV egyéves keretszerződést kötött - mondta Kiricsi Karola. A többi hang, így Szalóczy Pálé, aki harminc éven keresztül mondta be rendületelnül a metrómegállókat, lassan eltűnik majd. Szalóczy például már csak a hármas metrón teljesít szolgálatot.

Tarcsa Zsuzsa egyébként szinte teljesen átvette a tájékoztatást kollégáitól, csak néhány vonalon beszélnek mások, így a 86-os buszon például egy úr. A metrón legelőször Bőzsöny Ferenc sorolta egyébként a megállókat, őt követte Szalóczy Pál.

A bemondók összességében sikeresek ezen a területen: a MÁV is egy híradóst, Aczél Annát szerződtetett, hogy a Desirókon köszöntse az utasokat - az ő hangját a MÁV Start megalakulása után lecserélték.

A BKV-nál az új hangot új rendszer is követte. Az utastájékoztatás leszűkült: a megállók bemondása után ugyanis nem sorolják fel az összes átszállási lehetőséget, csak a metrókapcsolatokat.

Kiricsi Karola a változtatást azzal indokolta, hogy a kocsikban úgyis látszik a felirat, emellett a megállókban is ki van függesztve az átszállási lehetőségekkel tarkított menetrend, így felesleges háromszorosan biztosítani a rendszert. Kérdés persze, mit szólnak ehhez a vakok és gyengénlátók.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!