A román közlekedési infrastruktúra tragikus állapotban van, s ez a tény közvetlen negatív hatással van nemcsak a hazai autók műszaki állapotára, hanem a környezetvédelemre és a külföldi befektetők beruházási kedvére is - állapította meg az ARACO elemzése.
Naponta mintegy másfél millió eurót dobunk ki az ablakon a felesleges tankolásoknál amiatt, mert a városokban gyakorlatilag nem lehet a gazdaságosabb negyedik-ötödik sebességbe kapcsolni - teszi hozzá Alexandru Dobre építkezési vállalkozó.
A közúti szállítók ennél is drasztikusabban fogalmaznak: szerintük a megfelelő mennyiségű és minőségű híd, alul- és felüljáró, illetve gyorsforgalmi út hiánya évente akár a román GDP két százalékba (azaz két milliárd euróba) is kerül a román adófizetőknek. "Magyarországon az elmúlt évtizedben évente átlagosan 50 kilométer autópálya épült, ezzel szemben nekünk meg kellett elégednünk évente 10 kilométerrel" - panaszkodik Plosceanu.
A Román Közúti Fuvarozók Országos Egyesületének, az UNTRR-nek az alelnöke, Romeo Medan szerint a román fuvarozók komoly hátrányban vannak a nemzetközi konkurenciával szemben, hiszen az általuk vezetett kamionok kisebb sebességgel és nagyobb meghibásodási valószínűséggel közlekednek, mint uniós társaik. Becslések szerint a 79 ezer kilométernyi teljes román úthálózat hatvan százaléka korszerűsítésre szorul. Ez mintegy 18 milliárd euróba kerülne - írja a Cotidianul.