A valamely biztosítótársaságot szimpatikusnak tartók közül legtöbben - mintegy 50 százalék - a cég jó hírnevét nevezték meg a szimpátia elsődleges forrásaként. A válaszadók hasonlóan fontosnak tartják a vállalat által kínált kedvező feltételeket, illetve a társaság megbízhatóságát. Kisebb arányban jelölték meg szimpátiájukat befolyásoló tényezőként a széles termékskálát, valamint a barátoktól és ismerősöktől hallott pozitívumokat.
[ajanlo=538][igazitas=left/]A felmérés során a szakemberek arról is érdeklődtek, mi alapján választanának biztosítótársaságot azok, akik nem állnak kapcsolatban egy céggel sem. A válaszadók közel fele barátokra és ismerősökre hagyatkozna elsősorban; 42 százalékuk azon cégek közül választana, amelyeket ismer; 30 százalékuk pedig a biztosítási üzletkötőktől kérne tanácsot, derül ki a GfK szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményéből.
A cégekről a többség elsősorban TV-reklámokból (51 százalék) tájékozódik, információt saját biztosítótársaságától (28 százalék), barátoktól és ismerősöktől (26 százalék), nyomtatott sajtóhirdetésekből (23 százalék), illetve üzletkötőtől (23 százalék) szerez.
A személyre szóló biztosítással rendelkezők mintegy negyede bír nyugdíjbiztosítással (28 százalék), elérésre szóló életbiztosítással (27 százalék), vagy vegyes életbiztosítással (27 százalék). A magyar háztartások több mint háromötöde rendelkezik lakás- és házbiztosítással (63 százalék), közel fele kötelező gépjármű felelősségbiztosítással (46 százalék), ám csupán 10 százalékának van - nem kötelező - CASCO biztosítása. A "Kötött-e Ön utasbiztosítást az elmúlt egy év során?" kérdésre a válaszadók 92 százaléka válaszolt nemmel.
A megkérdezettek több mint fele nem tervezi biztosítás kötését az elkövetkező két évben. Azok, akiknek azonban ilyen irányú szándékai vannak, legnagyobb arányban a ház- és lakásbiztosítást (28 százalék), a vegyes életbiztosítást (21 százalék) és a nyugdíjbiztosítást (14 százalék), illetve az elérésre szóló életbiztosítást (13 százalék) említették preferált fajtaként. Nyugdíjbiztosítást főleg a 30-49 éves korosztály, a legalább érettségivel rendelkezők, a városban élők, illetve a 200 ezer forint havi nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élők részesítik előnyben, különösen az észak- és közép-magyarországi régióban.
Az eredmények alapján megállapítható, hogy életbiztosítást elsősorban a célból kötünk, hogy halál esetén anyagi biztonságot teremtsünk családunk számára, vagy valamilyen váratlan baleset következményeit áthidaljuk.
A GfK Hungária Piackutató Intézet 1998 óta negyedévente készít Biztosításpiaci Adatszolgáltatás címmel felmérést a magánszemélyek és háztartások biztosítótársaságok iránti attitűdjéről, a különböző biztosítási formák kedveltségéről, a biztosítás kötésének motivációiról, valamint a lakosság ezzel kapcsolatos szándékainak alakulásáról.
Menedzsment Fórum