3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A lakosság fele TV-reklámokból tájékozódik a biztosítókról, és a jó hírnevet, a megbízhatóságot, valamint a kedvező feltételeket tartja a legfontosabb szempontnak. A még nem elkötelezettek az ismerősök ajánlása alapján választanának maguknak biztosítót, derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, 2005. II. negyedévet feltérképező Biztosításpiaci Adatszolgáltatás című tanulmányából.

A valamely biztosítótársaságot szimpatikusnak tartók közül legtöbben - mintegy 50 százalék - a cég jó hírnevét nevezték meg a szimpátia elsődleges forrásaként. A válaszadók hasonlóan fontosnak tartják a vállalat által kínált kedvező feltételeket, illetve a társaság megbízhatóságát. Kisebb arányban jelölték meg szimpátiájukat befolyásoló tényezőként a széles termékskálát, valamint a barátoktól és ismerősöktől hallott pozitívumokat.

[ajanlo=538][igazitas=left/]A felmérés során a szakemberek arról is érdeklődtek, mi alapján választanának biztosítótársaságot azok, akik nem állnak kapcsolatban egy céggel sem. A válaszadók közel fele barátokra és ismerősökre hagyatkozna elsősorban; 42 százalékuk azon cégek közül választana, amelyeket ismer; 30 százalékuk pedig a biztosítási üzletkötőktől kérne tanácsot, derül ki a GfK szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményéből.

A cégekről a többség elsősorban TV-reklámokból (51 százalék) tájékozódik, információt saját biztosítótársaságától (28 százalék), barátoktól és ismerősöktől (26 százalék), nyomtatott sajtóhirdetésekből (23 százalék), illetve üzletkötőtől (23 százalék) szerez.

A személyre szóló biztosítással rendelkezők mintegy negyede bír nyugdíjbiztosítással (28 százalék), elérésre szóló életbiztosítással (27 százalék), vagy vegyes életbiztosítással (27 százalék). A magyar háztartások több mint háromötöde rendelkezik lakás- és házbiztosítással (63 százalék), közel fele kötelező gépjármű felelősségbiztosítással (46 százalék), ám csupán 10 százalékának van - nem kötelező - CASCO biztosítása. A "Kötött-e Ön utasbiztosítást az elmúlt egy év során?" kérdésre a válaszadók 92 százaléka válaszolt nemmel.

A megkérdezettek több mint fele nem tervezi biztosítás kötését az elkövetkező két évben. Azok, akiknek azonban ilyen irányú szándékai vannak, legnagyobb arányban a ház- és lakásbiztosítást (28 százalék), a vegyes életbiztosítást (21 százalék) és a nyugdíjbiztosítást (14 százalék), illetve az elérésre szóló életbiztosítást (13 százalék) említették preferált fajtaként. Nyugdíjbiztosítást főleg a 30-49 éves korosztály, a legalább érettségivel rendelkezők, a városban élők, illetve a 200 ezer forint havi nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élők részesítik előnyben, különösen az észak- és közép-magyarországi régióban.

Az eredmények alapján megállapítható, hogy életbiztosítást elsősorban a célból kötünk, hogy halál esetén anyagi biztonságot teremtsünk családunk számára, vagy valamilyen váratlan baleset következményeit áthidaljuk.

A GfK Hungária Piackutató Intézet 1998 óta negyedévente készít Biztosításpiaci Adatszolgáltatás címmel felmérést a magánszemélyek és háztartások biztosítótársaságok iránti attitűdjéről, a különböző biztosítási formák kedveltségéről, a biztosítás kötésének motivációiról, valamint a lakosság ezzel kapcsolatos szándékainak alakulásáról.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!