A tanulmány kimutatta, hogy a vizsgált 18-30 éves korosztály 81 százaléka használ betéti kártyát, jóllehet a hitelkártya birtokosok aránya ebben a szegmensben mindössze hat százalék. A fiatalok 57 százalékban pénzfelvételre, 48 százalékban vásárlásra, 36 százalékban mobilfeltöltésre, 27 százalékban pedig ATM egyenleg lekérdezésre használják a plasztikot.
Az internetes vásárlás lehetőségével jelenleg a megkérdezettek 16 százaléka él, de ez az arány jelentősen növekedhet a jövőben - világít rá a tanulmány, mely szerint a fiatalok az életkoruk előrehaladtával egyre szívesebben használják a bankkártyák ezen funkcióját.
"A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy a magyar fiatalok körében jelentős mértékben, akár 19 százalékkal is növekedhet az internetes kártyahasználat népszerűsége. Fontos tehát minél pontosabban kommunikálnunk azt, hogy mely kártyatípusok alkalmasak az online használatra és melyek nyújtanak fokozott biztonságot a fiatal kártyabirtokosoknak. Kártyatársaságunk portfolióján belül a MasterCard márkájú kártyák minden esetben alkalmasak online vásárlásra függetlenül attól, hogy dombornyomott vagy nem dombornyomott plasztikról van szó" - mondta el Gauder Milán, a MasterCard Europe kiemelt ügyfélkapcsolati menedzsere.
A felmérés szerint a 18 éves kor mérföldkő a bankkártya használat terén, hiszen ekkor jelentősen - mintegy 32 százalékponttal - megnő a kártyahasználat gyakorisága. Az internetes vásárlás lehetősége is ebben az életszakaszban, a középiskola után kezd fontossá válni, hiszen a fiatalok leggyakrabban egyetemi, főiskolai tanulmányaik elején kezdik aktívan használni a folyószámlát és a bankkártyát. Az első munkahely is vonzza a banki kapcsolatok fejlődését; az önálló kereset megteremti több banki szolgáltatás igénybevételének lehetőségét és a többszörös banki kapcsolatok kialakulását.