4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A két veterán üzletember szerint egyetlen dolognak kell igazán meglennie a vállalkozókban ahhoz, hogy lecsapjanak rájuk a befektetők.

Biznisz-csúcstalálkozón dugta össze a fejét Warren Buffet és Bill Gates, melyről a MarketWatch számolt be. Az üzleti élet két titánja nem közös projekten agyalt, Gates egyszerűen meglátogatta régi barátját, és együtt elmentek Buffet omahai bútorboltjába, a Nebraska Furniture Mart-ba. A részvénybefektető-veterán körbevezette a szoftvergurut az üzletben, kipróbálták a foteleket és matracokat, közben hülyéskedtek, és mintegy mellékesen azt is kifejtették az őket kísérő stáb kérdéseire, hogy mégis mi az az egyetlen, leglényegesebb dolog, amitől mindketten olyan ádázul sikeresek lettek a saját pályájukon.

Buffet és Gates egyetértett abban, hogy a sikereik mögötti hajtóerő az volt, hogy mindketten szenvedélyesen szerették azt, amit csináltak. Buffet kedvenc időtöltése az volt, hogy kiszagolta a jó üzleteket, és befektette a pénzét, Gates pedig a legjobban számítógépeket építeni és szoftvereket fejleszteni szeretett. És miközben mindkét tevékenység halálosan komoly, mindkét veterán azt vallotta, hogy mindeközben "jó móka" is volt.

"Hihetetlenül klassz dolog volt felépíteni a Microsoftot, és mivel a szoftverek területén nekünk lett igazunk, jó hátszelet is kaptunk" - nosztalgiázott Gates. Buffet pedig tömören összefoglalta, hogy mit gondol a siker legalapvetőbb építőkockájáról:

"Sikeresnek lenni valamiben majdnem mindig egyenlő azzal, hogy szereted, amit csinálsz. Ha megnézed, azok, akik intelligensek, és a munkájuk a szenvedélyük, olyan embereket gyűjtenek maguk köré, akik akkor is követik a lépteiket, ha maguk nem látnak a következő kanyarnál tovább. Ezekből sülnek ki a nagy dolgok."

Hogy a valódi szenvedély az, amit a befektetők a leginkább keresnek a pénzre hajtó vállalkozókban, azt Max Gunawan, a San Francisco-i Lumio alapítójának története is jól példázza. A LED-fényforrásgyártó cég vezére 2014-ben, az ABC csatorna biznisz-realityjében csinálta meg a szerencséjét, ahol a résztvevő vállalkozók egymást tapossák a neves és pénzes befektetők kegyeiért.

A banki kamatoknál nagyobb hozamot szeretne? Hajlandó kockázatot is vállalni? Próbálja ki az mfor trader rendszerét, és növelje nyereségét! 

Gunawan, miután öszekalapozott 578 ezer dollárt a Kickstarteren, felszívta magát, és azt az ajánaltot tette a műsor öt pénzemberének - köztük a Dallas Mavericks-tulaj Mark Cubannel -, hogy 250 ezer dollárért vihetik a cége 8 százalékát. A befektetőknek tetszett is a terméke - ki ne ámulna el a fellapozható könyv-formájú fényforrásokon -, de az még annál is sokkal jobban bejött nekik, hogy Gunawan nem átallott négy hónap hosszat abban a kínai gyárban táborozni, ahol a lámpáit készítették, hogy testközelből felügyelje a folyamatokat, és hogy tökéletesítse a fényforrásait. Egyértelmű volt, hogy szenvedélye a munkája, és hogy megingathatatlanul hisz a termékében. Ez pedig odáig vezetett, hogy mind az öt befektető ajánlatot tett neki a műsorban. Gunawan végül Robert Herjavecére bólintott rá: 10 százalékot adott el a horvát-kanadai üzletembernek a cégéből, 350 ezer dollárért. A Lumio pedig azóta is a puccosabb házidekor-boltok keresett terméke világszerte.

Persze nem mindenki ért egyet az "első a szenvedély"-elvvel, akkor sem, ha az üzlet Buffethez és Gateshez hasonló kultfigurái állnak be mögé. Cal Newport, a Georgeton University előadója egy egész könyvet szentelt annak, hogy a készségek lenyomják a szenvedélyt, ha munka a játék neve. Newport amellett érvel, hogy ha a fiatal Steve Jobs megfogadta volna az idős Steve Jobs tanácsát, akkor nem őrült sikeres techvizionárius lett volna belőle, hanem tanár. Habár Jobsnak idővel a szenvedélyévé vált a munkája, az Apple felfutásában nem a szerelem játszott szerepet, hanem a tudatos tervezés és a szerencse.

Az nyilvánvaló, hogy a fejjel a falnak-attitűd ritkán kifizetődő az üzleti életben - ha viszont befektetőket keresünk, gyakran tényleg az lehet a vízválasztó, hogy lerí-e rólunk, hogy képesek vagyunk a végsőkig elmenni a termékünkért. Gates és Buffet legalábbis ezt mondja, és rájuk azért talán érdemes hallgatni.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!