A felmérés tanúsága szerint azok közül, akiknek nincs biztosítása, minden harmadik tervezi, hogy az elkövetkező két évben ügyfél lesz valamelyik intézetnél. Legtöbben lakásukra vagy házukra kötnének biztosítási szerződést, majd az elérésre szóló életbiztosítás és a vegyes életbiztosítás következik.
A 15 éves és idősebb felnőtt lakosságot fontos szempontok szerint reprezentáló 1000 fő személyes megkeresésével folytatott vizsgálat keretében feltették a következő kérdést is: Mi alapján választana ön biztosító társaságot?
A legtöbb válaszadó a barátok és ismerősök ajánlatát nevezte meg. Ez különösen jellemző a 20 évesnél fiatalabbakra, de a nőkre és a havi 200.000 forintnál nagyobb nettó jövedelmű háztartásban élőkre is. Utána az ismertség következik. Harmadik a tanácskérés az ügyfélszolgálattól, negyedik pedig a tanácskérés a biztosítási üzletkötőtől.
Arra a kérdésre, hogy általában ki, milyen forrásokból tájékozódik a biztosítókról és a biztosításokról, legtöbben a tévé-reklámot nevezték meg. Különösen a legfiatalabbak és a falvakban élők. Második helyen maguk a biztosító társaságok szerepelnek, különösen a diplomások és a vidéki kisvárosokban élők számára. Számottevő a barátok, ismerősök említési aránya is, - leginkább a 30 évesnél fiatalabbak és diplomások körében. Ugyanakkor figyelemre méltó azok aránya is, akik nem tájékozódnak a biztosítási lehetőségekről.
Tévé-reklámból a megkérdezettek 21 százaléka, maguktól a biztosító cégektől a 15 százalék, barátoktól, ismerősöktől 14 százalék és a nyomtatott sajtóreklámokból 9 százalék.
Biztosítók és reklámok
A felnőtt lakosság közel kétharmada rendelkezik valamilyen biztosítással. Háztartására a lakosság 57 százaléka kötött valamilyen biztosítást, személyre szólót pedig 28 százalék. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet rendszeres vizsgálat a biztosítási piacról, 2002 harmadik negyedévben.