Achim Egner, a cég szóvivője Szófiában bejelentette, hogy jelenlegi forgalmuk 32 százalékát bonyolítják külföldön, amit az elkövetkező években 50-60 százalékra akarnak növelni. A Rewe az osztrák leányvállalatán, a Billán keresztül szupermarketekkel és diszkontokkal jelen van a lengyel, cseh, szlovák, bolgár, román, horvát, ukrán és orosz piacon. Ezekből az országokból jött össze a Rewe 2004-es 41 milliárd eurós bevételéből 2,6 milliárdnyi.
Mint a többi német kereskedelmi cég számára, a Rewének is könnyebb dolga van a volt szocialista blokk országaiban, mint Németországban, vagy Nyugat-Európában ahol a piac kötött. A szóvivő elmondta, hogy míg kereskedelmüknek alig harmadát bonyolítják külföldön, addig nyereségük több mint felét ott szerzik. A Rewe azon országokból, ahol nem tud az első három kiskereskedő között lenni, kivonul. Franciaországban és Svájcban a közelmúltban tette meg ezt a lépést.
[ajanlo=538][igazitas=right/]Kelet-Európában más a helyzet. A cég még az idén tervezi egy orosz üzletlánc felvásárlását, mellyel megduplázza az Oroszországban lévő üzleteinek számát harminchatra. Romániában a cég beindította a Penny Market láncát. Bulgáriában ötven új Billa építését tervezi, a már meglévő tizennyolccal a piac tizennyolc százalékát fogja birtokolni. Emellé akarnak a kölniek még száz Penny Market-et építeni, amivel a Rewe az ország első diszkontlánca lesz. A beruházásokat az új bolgár kormány is jóváhagyta, miután ígéretet kapott, hogy a cég segíti a beruházókat a telekvásárlásban és az infrastruktúra kiépítésében.
A tizennyolc bulgáriai üzlet idén várhatóan 135 millió eurós forgalmat fog bonyolítani, amely bőven elmarad a tizennyolc román üzlet 225 milliós forgalmától. Ennek oka, hogy Bulgáriában a vásárlási szokások nagyban eltérnek a Nyugat-Európában megszokottaktól: a kereskedelemnek csak tizenöt százaléka folyik szupermarketekben. Ezt a lehetőséget a többi német óriás is észre vette, melyek hasonló mértékben vannak jelen a kelet európai piacon, mint vetéLytársuk - írta a Die Welt.