3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy médiamárka sikerességének záloga a megalapozott marketingstratégia, azonban egyetlen televízió vagy műsor sem lehet hosszú távon közkedvelt, ha fittyet hány a minőségre – derül ki az mfor.hu által, a BrandFestivál alkalmából készített összeállításából.

A licenszműsorok hatása kiszámíthatóbb

A színvonaltalan produkciók csak ideig-óráig kötik le a nézőt. "A vizuális elemeken nem érdemes spórolni, ugyanis a képernyőn megjelenő életlen kép vagy a szegényes díszlet riasztó hatású". (Ebből a szempontból szerencsésebb helyzetben van az írott sajtó, ugyanis az olvasó a rosszabb minőségű papírt nem bünteti "hűtlenséggel".) Ma már a magyarországi és például a németországi hírműsorok vagy talkshow-ok között - sem látnivalóban sem tartalmilag - nincs észlelhető különbség.

Katalin bírónő kudarca

Három fő tényezőn múlik, hogy a nézők szeretnek-e egy adást - mondta lapunknak Azurák Csaba műsorvezető. Az egyik a jó pozícionálás: a műsoridő, a korcsoport és a nézőtípus megfelelő behatárolása. A másik az, hogy a termékkel valamiképpen érzelmileg azonosulni tudjon a néző, illetve a képernyőn megjelenő arcok imázsa megfelelő legyen. Nem árt, ha gyakran jelennek meg magánéletükkel kapcsolatban az újságokban. A harmadik és legfontosabb szerinte is a minőség, ugyanis amennyiben a néző nem kapja meg amire vágyik elkapcsol, ezzel bünteti a csatornát.

[ajanlo=544][igazitas=right/]Az Európában sikeresen sugárzott és a hazai televíziók által átvett műsoroknak kiszámíthatóbb a nézettsége. Azoknál a produkcióknál, amelyeket a hazai csatornák nagy tartalomgyártó cégtől vásároltak meg könnyebb elérni a kitűzött célt. "Ha vannak már tapasztalatok az adással kapcsolatban, fölkészültebb tud lenni a szerkesztő" - állítja a tévés. Azonban bizonyos esetekben épp a hazánkban született alkotásokra van igény. Szappanoperában az itthoni gyártású filmek a legnézettebbek, feltehetően azért, mert rólunk, mindennapi problémáinkról szólnak.

Bár a licensztermékeknél általában kiszámíthatóak a reakciók, a külföldön bejáratott műsor hazai sikeressége nem borítékolható, ugyanis a nézők hozzáállása számos szubjektív tényezőtől függ. A Németországban és az Egyesült Államokban nagy sikerű Katalin bírónő nálunk például nem működött. Ennek magyarázata az lehet, hogy Magyarországon a bíráknak nincs különösebb tekintélyük, míg az ügyvédet itthon egyenesen bűnözőnek tartják.

Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!