3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A PricewaterhouseCoopers távmunka témában végzett legfrissebb felméréséből kiderül, hogy a legtöbb vállalatnál van lehetőség a távmunka alkalmazására, az érintettek ismerik előnyeit és hátrányaira is a legtöbb helyen már megoldást találtak az erőforrás kihelyezés kapcsán. A távmunka bevezetésével kapcsolatos speciális ismeretek azonban hiányosak.

Homályos pont a távmunka szabályozása

Érdemes még megemlíteni, hogy a válaszadók mintegy 7 százaléka nem ismeri eléggé, ezért nem bízik a távmunka alkalmazásában. A további említésre került hátrányok nagy része visszavezethető munkaszervezési illetve kommunikációs nehézségekre. Ilyenek például: az értekezletek összehívása nehézkesebb, bizonyos kommunikációt igénylő munkakörökben nem megvalósítható; a kapcsolódó munkakörök kisebb mértékű ismerete.

A válaszadók hátrányként említették még a kisebb lojalitást; az informális kommunikáció és a kialakult szokások hiányát; a kapcsolattartás körülményességét, a költségeket; az elszigeteltséget; a nagyobb odafigyelés szükségességét. A vezetők hívatkoztak arra is, hogy bizonyos munkakörökben nem megvalósítható a távmunka; az értékelés nehézkesebb; valamint az új munkaerő betanítása is nehezebb.

Előnyként a motivációt, az ügyviteli költségek csökkenését, a gyorsabb reakcióidőt, a geográfiai lefedettséget és az időmegtakarítást említették a válaszadók.

Munkatörvénykönyv: ismerem, de mégse

A válaszadók 79 százaléka tud róla, hogy a munka törvénykönyve szabályozza a távmunkát, de 60 százalékuk nem ismeri a szabályozás tartalmát. A távmunka alkalmazásának környezetére vonatkozó speciális ismeretekkel kapcsolatosan a válaszadók 70 százaléka nem jártas az adatbiztonsági kérdésekben, 66 százaléka a távmunka adóvonatkozásait nem ismeri kellően, 44 százaléknak az infrastrukturális igények ismeretei, míg 54 százaléknak a HR vonatkozások hiányosak.

A válaszadók 86 százaléka jelenleg is megoldásokat keres üzemeltetési költségeinek csökkentésére, és mintegy 88 százaléka folyamatosan igyekszik növelni a munkatársak elégedettségét. A fluktuáció mintegy 35 százaléknál magas, míg a megfelelő szakember megtalálása a válaszadók mintegy 25 százaléknál különösen nehézkes.

A megkérdezett vállalatok 42 százaléka jelenleg is használ erőforrás kihelyezést (outsourcing). A szellemi tevékenységek közül elsősorban a munkaügyi (pl. bérszámfejtés) (14 százalék), az informatikai (14 százalék) és a könyvelési (5 százalék) tevékenységeket helyezték ki, de ilyen még a marketing (2 százalék), a kereskedelem (4 százalék), a HR (4 százalék), a kutatás és fejlesztés (1 százalék).

A válaszadók szerint az alábbi munkakörök részleges vagy teljes távmunkában történő ellátása lenne lehetséges a vállalaton belül: vezetők, tanácsadó, logisztikus, ügyfélszolgálatos, telefonos ügyfélszolgálat, beszerzők, flottamenedzser, ügyintézők, termék menedzserek, projekt koordinátor, adatrögzítő, rendszergazda, modulgazda, karbantartók, bérügy, pénzügy, HR asszisztensek, könyvelők, adminisztratív munkakörök, számvitel, tervezők, mérnökök, szerkesztők, újságírók, marketingesek, oktatók.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!