2p

A ruházati cikk- és cipővásárlók érdeklődése egyre inkább a hipermarketek, a hozzáértő eladókat foglalkoztató szaküzletek és az áruházak felé fordul, állapítja meg a GfK Piackutató Intézet új felmérése.

A ruházati cikkek forgalma 2003-ban elérte a 339 milliárd forintot. Ez 7 százalékkal több, mint az előző évi 317 milliárd forint. Ennek ellenére a lakosság nagy része igen szerényen veszi ki a részét a fogyasztásból: évente a felnőtt lakosság 29 százaléka mindössze egyszer-kétszer, további 28 százaléka minden negyedévben vesz ruházati terméket. A megkérdezettek 33 százaléka kétévenként vagy annál is ritkábban vesz cipőt. Minden évben egyszer vagy kétszer a felnőtt lakosság 39 százaléka vesz cipőt. Mivel azonban a ruházati cikkek értékben mért forgalma 7 százalékkal növekedett egyik évről a másikra, egy-egy alkalommal nagyobb értékű árut vesznek a fogyasztók, mint a korábbi években.

Amíg a vásárlók 31 százaléka leginkább még utcai standon vagy piacon szerezte be a ruházati cikkeket, addig most már csak 27 százalékra jellemző mindez. 35 százalék számára a hipermarket a ruházati cikkek leggyakoribb beszerzési forrása. A kiszolgálást nyújtó szakboltot és a kisebb önkiszolgáló szakboltot a háziasszonyok 28-28 százaléka jelölte meg fő bevásárló helyként.

Az utcai árusok és piacok jelentősége látványosan csökken. Létüket főleg a 60 éven felüli, nyolc általánost vagy kevesebbet végzett, kis falvakban élő vevőknek köszönhetik. A használt ruházati cikkeket a felnőtt lakosság 5 százaléka keresi.

Érdekes, hogy a hipermarketet főleg a 40 évesnél fiatalabbak, legalább érettségizettek, magas jövedelműek, továbbá a fővárosban vagy Pest megyében élők részesítik előnyben. Ugyanez a helyzet az áruházzal, amelynek szintén fővárosi vásárlói felülreprezentáltak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!