A külföldi értékesítés kedvezőbb lehetőségével a cégek 15 százaléka számol, az exportpiacok további szűkülését 26 százalékuk feltételezi, az előző havi 35 százalékos aránnyal szemben. A cégek legtöbbje - 59 százaléka - még egy fél évig tartó változatlanságra, a fordulat későbbi bekövetkezésére adta a voksát.
Februárban - az eltelt fél évben először - az 50 százalékos határ fölé emelkedett a pozitív beruházási szándékot jelző vállalkozások köre. A nagyvállalatok 2002 első félévében az infláció további érezhető csökkenésével számolnak. A fogyasztói árak éves szintű emelkedését 2002-ben 19 százalékuk 7 százalékra várja. Ennél alacsonyabb, de 5 százaléknál magasabb drágulást 39 százalékuk feltételez.
A 2002. decemberi (12 havi) infláció várható átlagos értékét a vállalkozások több mint fele, 54 százaléka az 5,0-6,0 százalékos sávon belül feltételezi. A februári - az előző hónaphoz mért - fogyasztói áremelkedést a nagyvállalatok 60 százaléka az 1,0-2,0 százalékos sávon belül várja.
A TOP-100 nagyvállalati kör értékesítési árait 2002-ben éves szinten átlagosan 5,1 százalékkal kívánja emelni. A cégek 15 százaléka csökkenteni fogja, illetve nem változtatja árait, 61 százalékuk 6 százalékosnál mérsékeltebb, 24 százaléka ezt meghaladó saját hatáskörű áremelést tervez.
Csak a kicsik lettek optimistábbak
Nem változott februárban a száz legnagyobb magyarországi vállalat várakozásait tükröző TOP-100 konjunktúraindex, értéke az előző hónappal megegyezően 52 százalék volt - közölte az Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet.