Tegnap a francia PSA Peugeot-Citroën és az olasz FIAT - Európa második és ötödik legnagyobb autógyártója - hozta nyilvánosságra harmadik negyedéves adatait, amelyekből kiderült, hogy hiába sikerült növelniük az autóeladásokat Európában, köszönhetően számos kormány nagyvonalú értékesítési támogatásának, árbevételük csökkent, és nem jobb a helyzet a profit terén sem. A PSA árbevétele 7,7 százalékkal, 11,78 milliárd euróra mérséklődött július-szeptemberben és a társaság vezetése arra számít, hogy az első félévben elszenvedett 1,24 milliárd eurós veszteség az év végére valahol egy- és kétmilliárd euró között áll meg. A vállalat tíz százalékkal, 788 ezerre bővítette autóeladásait a negyedévben, ezen belül Európában és Kínában az átlagnál sokkal jobban nőtt az értékesítés, míg Latin-Amerikában 13, Oroszországban pedig 50 százalékos visszaesést szenvedett el a PSA. A vállalat 31 ezerrel, 400 ezer autóra csökkentette készletállományát. A szakértőket a kiábrándító pénzügyi eredmények mellett az is elkeseríti, hogy nem látják a cégvezetés által beígért átfogó modellfrissítés jeleit.
A FIAT 168 millió euró nettó veszteséget könyvelt el, szemben az egy évvel korábbi 604 milliós profittal, árbevétele pedig csaknem 16 százalékkal, 12 milliárd euróra csökkent. A befektetőket az sem töltötte el örömmel, hogy a részesedésfizetések, adózás és egyszeri tételek nélküli úgynevezett kereskedelmi eredmény több mint 60 százalékkal, 308 millió euróra zuhant, igaz, a menedzsment szerint ez a fajta profit az év végére meghaladja az egymilliárd eurót. A vállalat Európában 962 ezer autót adott el január és szeptember között, ám az Iveco teherautó-márka és a CNH mezőgazdaságijármű-gyártó eladásai zuhantak. A FIAT első embere, Sergio Marchionne november 4-én ismerteti a cége és a Chrysler közös jövőjével kapcsolatos terveit, akkor derülhet ki, hogy a 20 százalékban olasz kézbe került amerikai vállalat milyen pénzügyi helyzetben van, s ez hogyan hat a FIAT-ra, írja a Napi.