2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem történt csoda az elmúlt hónapokban sem - úgy tűnik, ez az év tényleg elvész az európai autógyártók számára, írja a Napi Gazdaság.

Tegnap a francia PSA Peugeot-Citroën és az olasz FIAT - Európa második és ötödik legnagyobb autógyártója - hozta nyilvánosságra harmadik negyedéves adatait, amelyekből kiderült, hogy hiába sikerült növelniük az autóeladásokat Európában, köszönhetően számos kormány nagyvonalú értékesítési támogatásának, árbevételük csökkent, és nem jobb a helyzet a profit terén sem. A PSA árbevétele 7,7 százalékkal, 11,78 milliárd euróra mérséklődött július-szeptemberben és a társaság vezetése arra számít, hogy az első félévben elszenvedett 1,24 milliárd eurós veszteség az év végére valahol egy- és kétmilliárd euró között áll meg. A vállalat tíz százalékkal, 788 ezerre bővítette autóeladásait a negyedévben, ezen belül Európában és Kínában az átlagnál sokkal jobban nőtt az értékesítés, míg Latin-Amerikában 13, Oroszországban pedig 50 százalékos visszaesést szenvedett el a PSA. A vállalat 31 ezerrel, 400 ezer autóra csökkentette készletállományát. A szakértőket a kiábrándító pénzügyi eredmények mellett az is elkeseríti, hogy nem látják a cégvezetés által beígért átfogó modellfrissítés jeleit.

A FIAT 168 millió euró nettó veszteséget könyvelt el, szemben az egy évvel korábbi 604 milliós profittal, árbevétele pedig csaknem 16 százalékkal, 12 milliárd euróra csökkent. A befektetőket az sem töltötte el örömmel, hogy a részesedésfizetések, adózás és egyszeri tételek nélküli úgynevezett kereskedelmi eredmény több mint 60 százalékkal, 308 millió euróra zuhant, igaz, a menedzsment szerint ez a fajta profit az év végére meghaladja az egymilliárd eurót. A vállalat Európában 962 ezer autót adott el január és szeptember között, ám az Iveco teherautó-márka és a CNH mezőgazdaságijármű-gyártó eladásai zuhantak. A FIAT első embere, Sergio Marchionne november 4-én ismerteti a cége és a Chrysler közös jövőjével kapcsolatos terveit, akkor derülhet ki, hogy a 20 százalékban olasz kézbe került amerikai vállalat milyen pénzügyi helyzetben van, s ez hogyan hat a FIAT-ra, írja a Napi.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!