Csiki-Bege Lajos elmondta: azért választották a csődvédelem eszközét - melynek során a finanszírozók legalább kétharmadának és a cégnek közösen kell rendeznie a követelések kérdését -, mert jelenleg "egyik finanszírozó a másiktól fél", mindenki a saját követelését próbálja meg érvényesíteni, akár a másik számára kedvezőtlen lépésekkel is.
Az autókereskedelem mellett az ingatlanpiac és az egészségügyi szolgáltatások területén aktív cégcsoport likviditási helyzetének megroppanása a hitelek fedezetéül szolgáló autók áresése, valamint a devizahiteleket megdrágító forintgyengülés miatt következett be - mondta el Csiki-Bege Lajos.
Az üzletember bizakodásának adott hangot, hogy a csődvédelem keretében rendelkezésre álló harminc napon belül sikerül megállapodni a finanszírozókkal. Egyúttal emlékeztetett arra, hogy a csődvédelem jogintézménye nem azonos a csőddel, valamint hogy a mintegy kétszáz főt foglalkoztató cég működése ebben az időszakban is zavartalanul folytatódik.
A cégvezető rámutatott, hogy a jelenlegi piaci helyzetben az értékesítés árrése az autók megvásárlására felvett hitel kamatait sem fedezi a kereskedőházak számára. Úgy vélte, hogy az autópiac kilátásai meglehetősen borúsak Magyarországon, ezért olyan állami ösztönzőprogramot szorgalmazott, amely fellendíti a mintegy negyvenezer főnek munkát adó szektort.