Az üzemi vesztesége 107,45 millió euróra csökkent 128,8 millióhoz képest, miközben az üzemanyagköltség 3,4 százalékkal nőtt, és a munkaköltségek 6,2 százalékkal emelkedtek.
A bevétel 7,4 százalékkal 1,06 milliárd euróra gyarapodott a tavalyi 988,1 milliárdhoz képest.
A közlemény szerint a cégnek egy évi működésre van készpénze, de bíznak a folytatásban akkor is, ha nem sikerül a most zajló privatizációs folyamat. Erre az eshetőségre számítva új, hároméves üzleti tervet dolgoznak ki.
Az olasz kormány december 29-én hirdette meg hivatalosan az Alitaliát: a cégnek legalább a 30,1 százalékára, illetve legföljebb 49,9 százalékára - ez a teljes állami részesedés - licitálhatnak legalább százmillió eurós alaptőkéjű érdeklődők.
Többszöri hosszabbítás után a jelenlegi határidő július 2-a a kötelező ajánlatokra. Jelenleg az orosz Aeroflot és az UniCredit bankcsoport konzorciuma és az olasz Air One légitársaság van versenyben. Az olasz kormány a hárommilliárd eurós fejlesztő beruházást is vár a győztes befektetőtől.