2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A céges és magánfogyasztást együttesen vizsgálva a papír felhasználás leggyakoribb célja a csomagolás, de nagyon komoly mennyiség megy a nyomtatókba.

Az talán nem meglepő, hogy a felhasznált papírok három leggyakoribb formája a csomagolás – legyen szó csomagolópapírokról vagy éppen kartondobozokról -, a nyomtatás és másolás (nyomtató és fénymásoló papírként), illetve a higiéniai és háztartási papír. Azt viszont nem könnyű megtippelni, hogy a WC-ben végzi-e a legtöbb papír, vagy néhány dossziét megjárva az iratmegsemmisítőben.

A világon évente előállított 370 millió tonna papír több mint felét, 185 millió tonnát teszik ki a csomagolású célú papírok, derült ki az I-COM tanulmányából. A szakemberek szerint a háztartási papírok a teljes mennyiség 7 százalékára rúg, ezt azonban jócskán megelőzi az író- és nyomópapírok pedig a fogyasztás 29 százalékát adja.

Magyarországon 1989 óta mindössze 20 tonnával nőtt a teljes papírfogyasztás (1989: 890 ezer tonna; 2010: 910 ezer tonna). Ez azt jelenti, hogy egy átlagos magyar 91 kg papírt használ el egy évben, amivel hazánk jelentősen az EU átlag, 173 kg/év/fő alatt van.

Az elemzés megállapítja, hogy míg a rendszerváltást követő közel tíz évet a papír- és írószer kereskedelem szétaprózódása, az állami és céges beszerzések átláthatatlansága jellemezte, a 90-es évek második felétől egyre nagyobb súlyt képviselő központilag kontrollált közbeszerzések, valamint a vállalati kultúra, és ezzel együtt az igények változása a konszolidáció irányába hatottak.

Az ilyen típusú megrendeléseket kiszolgáló, azaz egyenesen a végfelhasználók kiszolgálására szakosodott vállalkozások a hagyományos papíráruk és irodaszerek mellett immár számítástechnikai, nyomdaipari kellékeket, valamint létesítmény-üzemeltetési és konyhai termékeket is kínálnak. Azaz a vállalati szegmens jelentős része abban érdekelt, hogy szinte minden, az irodában megtalálható eszközt – a tűzőgéptől kezdve a bútorokon, nyomtatókon át a kávéig és egészségügyi papírig – mindent egy helyről szerezzenek be.  

Az I-COM becslése szerint a hazai piac nagysága 100 milliárd forintosra rúg, melynek a felét teszik ki az állami megrendelések.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!