Az 5.000 repülőre mintegy 600 milliárd dollárt fognak majd költeni - olvasható a kínai piacot érintő 2030-ig terjedő időszak kilátásait taglaló jelentésben. A közzététel alkalmával Randy Tinseth a Boeing Commercial Airplanes alelnöke úgy vélte, hogy a légi utazások átlagosan évi 7,6 százalékos növekedése következtében Kína a második legnagyobb vásárlóvá válik.
Az amerikai cég szerint a kisebb és a közepes kétfolyosós repülőknek, mint például a Boeing 787-es Dreamlinernek és a 777-eseknek a jövőben meghatározó szerep jut, 1040 darab eladására számítanak belőlük. Az egyfolyosós gépekből a következő két évtizedben - a belső igények rohamos növekedése miatt - 3.550 darab értékesítését tervezik. Teherszállító gépekből 400 darab eladását jósolják.
A kínai polgári légügyi hivatal statisztikája szerint 2010-ben - egy év alatt - 16 százalékot meghaladóan nőtt a légi utasok száma az országban, míg a 2010-ig tartó előző ötéves időszakban az emelkedés mértéke évi 14 százalék volt.
Tinseth az ágazati trendekre utalva még megjegyezte: a nagyobb kínai légitársaságok a különböző légiszövetségekben betöltött tagságukat kihasználva egyre inkább be fognak kapcsolódni a nemzetközi piaci versenybe.
MTI