[ajanlo=245][igazitas=left/]Az értékesítési képviselőként vagy angolul "sales representative"-ként hirdetett posztok azok körében igazán népszerűek, akik jobban szeretnek állandóan úton lenni, mintsem irodában ücsörögni, szívesen teremtenek kapcsolatot, nem bánják, hogy sokat kell vezetni, és készek az üzleti cél érdekében egész személyiségüket bevetni.
Ma már szinte mindenki tudja, hogy a tréningek során kiképzett, értékesítést segítő területi képviselő nem tévesztendő össze a lerázhatatlannak tűnő, kétes minőségű és eredetű áruval házaló ügynökkel.
Nagy különbségek vannak abban, hogy a területi képviselőnek pontosan mi a feladata, azon a tág kategórián belül, hogy kapcsolatot kell tartaniuk cégük üzleti partnereivel. Lényegében az ő feladatuk az értékesítési forgalom növelése az adott területen, és a rendszeres kapcsolattartás a viszonteladókkal. Időnként árajánlatokat kell kidolgozniuk, a forgalmi adatok alapján üzleti jelentéseket készíteniük, és új kereskedelmi partnereket felkutatniuk.
Erre a pozícióra általában internetes vagy újsághirdetésekre beérkező vagy az adatbázisba korábban beküldött önéletrajzok között keresik a jelölteket. A komolyabb posztokra, ahol elengedhetetlen a többéves, speciális ismereteket is feltételező tapasztalat, fejvadász is kinézheti az új kollégát a konkurencia munkatársai közül.
Elsősorban az üzleti szektortól függ, hogy mennyit lehet ezen a pályán keresni. A próbaidő alatt általában fix fizetés jár, később cégenként egyéni variációkban kapnak a fizetés mellé jutalékot vagy bónuszt a munkatársak. A kezdők 130 és 180 ezer bruttó körüli összegre számíthatnak, műszaki, távközlési vagy gyógyszeripari területen 200-250 ezer forint jár, kiemelt pozíciókban, több- éves tapasztalattal az 500 ezer forintos fizetés sem elképzelhetetlen. A munkát a cégek mobiltelefonnal és cégautóval, néha laptophasználattal is segítik.
Sokan fiatalon, 21-22 éves korban lépnek erre a pályára, hiszen ez a legelső lépcsőfokot jelentheti az értékesítési területen elképzelt karrier építéséhez. Az igazán tehetséges, felsőfokú angoltudással, diplomával és pár év tapasztalattal bíró jelölteknek jó esélyük van továbblépni a cégen belül, bár ezen a pályán a kilencvenes évek elején-közepén lehetett igazán villámkarriert csinálni. Akkoriban a cégek olyan ugrásszerűen fejlődtek, hogy szinte pár hónapos-éves munka után a területi képviselők alá nőtt a cég, így jutottak feljebb. Most két irányba vihet a bevált munkatárs útja. Területi vezető, régióvezető, majd országos értékesítési vezető, később akár kereskedelmi igazgató is válhat belőle, vagy specializálhatja magát a cégen belül kiemelt ügyfélkezelésre, vagyis key account menedzserré léphet elő, írja a Népszabadság Online.
Diplomatikusak az új generációs magyar értékesítők
Talpraesett, agilis, dinamikus, energikus területi képviselőt keresünk - sorolják a követelményeket az álláshirdetések. A diploma nem mindig feltétel, a munka mozgalmas, és az állás a kereskedelmi karrier első lépcsőfoka lehet, írja a Népszabadság Online.