A brit információs kormánybiztos hivatala korábban csak annyit közölt, hogy vizsgálja a hat brit mobilszolgáltató egyikét előfizetői adatokkal végzett illegális kereskedelem gyanújával.
Christopher Graham kormánybiztos első közleményében még nem nevezte meg a társaságot, arra hivatkozva, hogy ez befolyásolná az eljárás menetét. A brit piacon tevékenykedő többi szolgáltató - az 02, a Vodafone, az Orange, a 3 és a Virgin - azonban egymás után jelentette be, hogy nem érintett az eljárásban, így a T-Mobile számára nem maradt más hátra, mint annak nyilvánosságra hozatala, hogy ellene folyik a vizsgálat. A vállalat vezetése hangsúlyozta, hogy nem tudott az előfizetők adataival folytatott kereskedésről, és maga értesítette a hivatalt, amikor gyanút fogott.
Az információs kormánybiztosi hivatal tájékoztatása szerint a T-Mobile alkalmazottai "jelentős összeg" ellenében adták el az ügyfelek adatait, köztük nevüket, lakcímüket, elérhetőségüket és előfizetési szerződéseik részleteit a közvetítőknek, akik azt a versenytársak nevében fellépő ügynököknek adták tovább.
A gyanút az keltette fel, hogy a T-Mobile számos ügyfele kapott telefonhívást ismeretlenektől, éppen szerződésének lejárta előtt. A hívók tudtak arról, hogy a hívott ügyfelek szerződése hamarosan lejár, és új, kedvezményes előfizetéseket ajánlottak más szolgáltatóknál.
Michael Wills igazságügyi államtitkár a BBC-nek az eset kapcsán azt mondta: a kormány az ilyen ügyekben kiszabható büntetések jelentős szigorítását tervezi, beleértve a börtönbüntetés kirovásának lehetővé tételét. A brit adatvédelmi törvény jelenleg ötezer font pénzbírság kiszabását teszi lehetővé ilyen bűncselekményekért.
MTI/Menedzsment Fórum