3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tavalyi év utolsó negyedévében már egymillió internetkapcsolat volt Magyarországon, és ha a fejlődés üteme nem változik, ez a szám 2007 végére, 2008 elejére meg is duplázódhat - derül ki az Cisco informatikai vállalat és az IDC elemzőcég kedden nyilvánosságra hozott közös felméréséből. A kutatás készítői szerint hamarosan a nagy pénzek is megjelennek a magyar internetbizniszben. Mfor.hu tudósítás.

Épül a szupersztráda - (Mfor.hu montázs)

A széles sávú internet elterjedtsége (az úgynevezett internetpenetráció) a háztartásokban 16-ról 20 százalékra emelkedett a vizsgált időszakban (tehát 2006. március eleje-május vége és az év vége között). A vállalkozások körében még jobban nőtt a penetráció: 39 százalékról 47 százalékra.

A régióban jók vagyunk

Üröm az ürömben viszont, hogy Magyarország még mindig jelentősen le van maradva a nyugat-európai országoktól: a lakossági internetelterjedtség európai átlaga ugyanis 38 százalék. Az pedig csak sovány vigasz, hogy a régióban jól állunk a felmérés szerint: míg a lakosság arányában mért elterjedtség Magyarországon tíz százalék, addig Lengyelországban 8,4, Csehországban pedig csak 7,5 százalék. (Ezek az adatok persze módosulhatnának, ha a felmérés kiterjedne a vezetéknélküli WiFi-használókra és a mobil szélessávon szörfözőkre is.)


Még szembetűnőbb a különbség Magyarország és a Nyugat között, ha a sávszélességet nézzük: az európai átlagnetező 4 megabit/másodperces (Mbps) sebességgel szedi le az információkat a világhálóról, míg a magyar 800 kilobit/másodperccel kénytelen beérni. A tavalyi év utolsó negyede óta eltelt időben voltak ugyan látványos sávszélesség-növelő akciók, de az európai átlagot valószínűleg még így sem éri el Magyarország - mondta a kutatás eredményeinek értékelésén Tom Schwieters, az IDC alelnöke.

Másfél év: kétmillió bekötés


Összességében tehát javult a magyarországi szélessávú internetkiépítettség, de azért még van hova fejlődni - közölte az alelnök. Véleménye szerint ösztönzőleg hat a piacra, hogy a fogyasztók meglehetősen árérzékenyek. A kisebb cégek is egyre nehezebben tudják "kikerülni" a világhálót, hiszen a nagyobb vállalatok egyre inkább megkövetelik, hogy beszállítóik az interneten is képesek legyenek például bankolni.

Hátráltatja viszont a szélessáv terjedését a magyarországi monopolszolgáltatók piaci magatartása. A szakértő nem tudta megjósolni, hogy mikorra mérséklődhetnek a magas csupasz ADSL árak, de véleménye szerint akár hatósági szabályozással is kötelezni lehetne a koncessziós szolgáltatókat az árcsökkentésre.


A szakember szerint ha a fejlődés üteme nem lassul, és egy-másfél év múlva valóban kétmillió internetbekötés lesz hazánkban, az megnyitja a kapukat az üzleti célú felhasználás előtt. Vass Gábor, a Cisco marketingmenedzsere szerint a web 2.0-ás alkalmazások terjedése lehetővé teszi a felhasználók saját üzleteinek megjelenését is.

Az internet elterjedtsége pedig nemcsak a kisbefektetőket, hanem a nagyobb tőkével rendelkező cégeket is vonzani fogja majd. Vass Gábor a Second Life-ot hozta példaként: pár tucat ember szórakozása mára már a nagy befektetőket, és akár a politikát is érdeklő potenciális aranybánya lett.

A szakember hozzátette ugyanakkor, hogy a tudatos internethasználatot - a skandináv modellhez hasonlóan - oktatni kellene. Az északi országokban ugyanis az állam korábban adókedvezménnyel támogatta a számítógépvásárlást, a könnyítéseket azonban csak úgy lehetett igénybe venni, ha a felhasználó elvégzett egy számítógépes tanfolyamot.

L. Nagy Gábor

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!