2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Komoly, eddig halogatott problémákkal kell szembenéznie a Volán társaságoknak az EU integrációt követően.

A társaságoknak a járművezetők bérezésétől, napi vezetési és pihenőidejének betartatásától kezdve az elöregedő járműpark fiatalításának finanszírozásán keresztül a kötelező jellegű napi járatok biztosításáig számos problémával kell szembenézniük – amire a Volán Egyesület nevében az MTI-nek nyilatkozó Saslics Elemér vezérigazgató szerint a társaságok, illetve a kormány még nem készült fel.

A Volán társaságok járműpark fiatalításának finanszírozását az EU csatlakozás különös mértékben fogja megnehezíteni, mivel eddig elsősorban kormányzati, önkormányzati forrásokból fiatalították a jelenleg 11 éves járműparkot. A csatlakozást követően azonban a normatív üzemeltetési támogatásán, illetve a veszteségek finanszírozásán túl nem lesz lehetőség a társaságok állami, önkormányzati támogatására. Saslics szerint mindezek miatt a csatlakozást követően kedvezőtlen piaci pozícióba kerülhetnek a Volánok.

Szintén jelentős problémát fog okozni a társaságoknak a járművezetők bérezése, illetve a kötelező pihenési időszakok betartása elsősorban a nemzetközi forgalomban. Ebben az üzletágban ugyanis a járművezetők bérezése jelenleg három tételből áll össze: munkabérjellegű juttatások, napidíjak és üzemanyag-megtakarítási jövedelmek, amelyek Saslics szerint közel azonos arányt képviselnek. Az EU csatlakozást követően azonban egyrészt az üzemanyag-megtakarításból származó jövedelmet, mivel ez a forma az EU-ban ismeretlen, pótolni kell, másrészt tisztázandó, hogy az EU-n belül mi minősül belföldi és mi külföldi napidíjnak. Az EU-ban alkalmazott, a magyarnál sokkal szigorúbb járművetők pihenésére vonatkozó előírások miatt a társaságoknak úgy kell a lecsökkenő vezetési órák miatt a járművezetői állományt növelni, hogy annak finanszírozása még nem megoldott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!