2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Komoly, eddig halogatott problémákkal kell szembenéznie a Volán társaságoknak az EU integrációt követően.

A társaságoknak a járművezetők bérezésétől, napi vezetési és pihenőidejének betartatásától kezdve az elöregedő járműpark fiatalításának finanszírozásán keresztül a kötelező jellegű napi járatok biztosításáig számos problémával kell szembenézniük – amire a Volán Egyesület nevében az MTI-nek nyilatkozó Saslics Elemér vezérigazgató szerint a társaságok, illetve a kormány még nem készült fel.

A Volán társaságok járműpark fiatalításának finanszírozását az EU csatlakozás különös mértékben fogja megnehezíteni, mivel eddig elsősorban kormányzati, önkormányzati forrásokból fiatalították a jelenleg 11 éves járműparkot. A csatlakozást követően azonban a normatív üzemeltetési támogatásán, illetve a veszteségek finanszírozásán túl nem lesz lehetőség a társaságok állami, önkormányzati támogatására. Saslics szerint mindezek miatt a csatlakozást követően kedvezőtlen piaci pozícióba kerülhetnek a Volánok.

Szintén jelentős problémát fog okozni a társaságoknak a járművezetők bérezése, illetve a kötelező pihenési időszakok betartása elsősorban a nemzetközi forgalomban. Ebben az üzletágban ugyanis a járművezetők bérezése jelenleg három tételből áll össze: munkabérjellegű juttatások, napidíjak és üzemanyag-megtakarítási jövedelmek, amelyek Saslics szerint közel azonos arányt képviselnek. Az EU csatlakozást követően azonban egyrészt az üzemanyag-megtakarításból származó jövedelmet, mivel ez a forma az EU-ban ismeretlen, pótolni kell, másrészt tisztázandó, hogy az EU-n belül mi minősül belföldi és mi külföldi napidíjnak. Az EU-ban alkalmazott, a magyarnál sokkal szigorúbb járművetők pihenésére vonatkozó előírások miatt a társaságoknak úgy kell a lecsökkenő vezetési órák miatt a járművezetői állományt növelni, hogy annak finanszírozása még nem megoldott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!