A cégcsoport keddi, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a külföldiek között a legnagyobb arányban román jelzésű járművek szerepelnek, amelyek a külföldi úthasználók körülbelül negyedét teszik ki. Őket a szlovák és lengyel fuvarozók követik 16, illetve 17 százalékos aránnyal, a többi tizennégy további felségjelzés között oszlik el.
A közlemény idézi Bagossy Tamást, a WebEye Magyarország ügyvezetőjét, aki elmondta: tapasztalataik szerint az utóbbi néhány hónapban ugrásszerűen megnőtt a külföldi útdíjat bevallók száma a rendszerben. Kellett néhány hónap, hogy teszteljék az OBU-val történő bevallást a viszonylati jeggyel történő fizetési móddal szemben - vélekedett.
A WebEye Magyarország adatai szerint a hazai autóutak közül a külföldi kamionok alapvetően két útvonalat részesítenek előnyben: az M1-M5 és az M1-M3 viszonylatokat. Ennek oka egyrészt, hogy Magyarország jellemzően tranzitország a külföldi fuvarozók számára, akik az M1-M5 autópályákat főként a balkáni, az M1-M3-as sztrádákat a keleti tranzitútvonal részeként használják. Másrészt a KRESZ hatályos rendelkezései alapján a 3,5 tonna össztömeget meghaladó járművek csak indokolt esetben, például lerakodás céljából vehetik igénybe az alsóbbrendű utakat. Ezért leggyakrabban ezen a két útvonalon közlekednek, de természetesen a többi autópályán is lehet találkozni külföldi kamionokkal - olvasható a közleményben.
MTI