2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A gyártók szerint a hirdetői félelem áll annak hátterében, miért élnek inkább hagyományos reklámeszközökkel a hazai vállalatok. Pedig a kínált lehetőségek tárháza folyamatosan bővül, s időről időre olyan "régi játékosok" is feltűnnek, mint a kitűző vagy a gyufa. Mfor.hu körkép.

Mérhető-e a hatékonyság? Táblázat!

Gyufa: a potencianövelős "segédeszköz"

Hosszabb, gyakran több évtizedes hatása lehet reklámszempontból a minden háztartásban használatos gyufának is. "Ugyan a dobozforma a legkedveltebb, a legextrémebb eszköz egy 8 oldalas, kihajtható levélgyufa volt, amely az Imperial Tobacco Magyarország Kft. egyik kampányában szerepelt" - említette az mfor.hu-nak Kovács Zsolt, a Royal Match Hungária Kft. cégvezetője.

Emlékezetes eset volt az is, mikor egy potencianövelő szer óriásplakátja nem bizonyult elég hatásosnak, mivel vezetés közben nem lehetett lejegyezni az ingyenesen hívható telefonszámot. Emiatt szakorvosi rendelőkben, reklámgyufán szerepelt a szám.

A vezető szerint az olyan BTL-eszközöké a jövő, amelyeket már nem tud kikerülni a mai reklámkerülő, stresszben élő fogyasztó. Ide tartoznak például a liftekben, önkiszolgáló éttermekben, a háztartásokban vagy akár az üzletek próbafülkéjében elhelyezett reklámok. "Amíg gyufára van szükség ahhoz, hogy a gáztűzhelyet vagy egy cigarettát meg tudjunk gyújtani, addig szükség lesz a gyufára, mint reklámhordozóra is" - véli Kovács Zsolt.

Szoros összefüggést lát a hatékonyság mérése és a szokatlan megoldások alkalmazása között Perjés Tamás, a Szonda Ipsos médiakutatási igazgatóhelyettese. A piackutató cég 2005-ös felmérésében többek között azt vizsgálta, mennyire figyelik a cégek a BTL-eszközök hatékonyságát. "Más megközelítést igényel a hagyományostól eltérő eszközök mérése, de a nemzetközi sztenderdeken nyugvó kutatási megoldások már itthon is elérhetőek lennének" - mesélte az mfor.hu-nak a szakértő.

Ennek ellenére a legtöbb cég sohasem vagy csak nagyon ritkán mér. Perjés szerint egy reklámeszköz nagykorúságát jelzi a rendszeres mérés. "Mindegy, hogy a reklámstúdió, az ügynökség vagy a hirdető méri az eredményeket. A lényeg, hogy szakmailag hiteles, a piac által elfogadott eszközökre van szükség" - tette hozzá Perjés.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!