Az Accor Services a vevői igények feltárására február végén és március elején 5098 ügyfelének küldött kérdőívet, közülük 1653 válaszolt. A felmérés szerint a cégek 25 százalékának van cafeteria rendszere, 21 százalékuknak nincs, de tervezi, 54 százalékuk nem tervezi a bevezetést. Kőszegi Viktor megjegyezte, hogy 2000 óta folyamatosan nő a cafeteria rendszert bevezető vállalatok száma.
A cég felmérése szerint a cafeteria rendszerrel rendelkező vállalatok átlagosan fejenként 170 ezer forint bruttó keretet adnak évente dolgozóiknak. A rendszeren belül a legnépszerűbb a melegétel utalvány, az étkezési utalványok, az üdülési csekk, ezt követi a beiskolázási utalvány, a helyi tömegközlekedés, az ajándékutalvány, a nyugdíjpénztár, az egészségpénztár, az oktatás, az internet-utalvány, a kultúra utalvány és az önsegélyező pénztár.
A felmérés szerint a rendszer bevezetése a válaszadók 8 százalékánál jelentős többletmunkával, 72 százalékánál többletmunkával járt, 20 százalékánál nem jelentett többletmunkát. A válaszadók 87,38 százaléka szerint a cafeteria rendszer növeli a dolgozók elégedettségét, 79,8 százalékuk szerint elősegíti a dolgozók megtartását. Magyarországon 12 ezer cégnél mintegy 600 ezren használnak Accor Services utalványokat, a beváltó helyek száma 38 ezer. Tavaly az Accor Services 30 milliárd forint felett bocsátott ki különböző utalványokat.
Nemrégiben jelentette meg a témában készült legfrissebb kutatását a Mercer Kft. is. A cég felmérése szerint az éves keretösszeg mértéke 143-215 ezer forint között alakul, a legnépszerűbb elemek az étkezési jegyek és az adómentes üdülési csekk, de jelentősen előretört az otthoni internethasználat is.
MTI / Menedzsment Fórum