2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

6,4 százalék volt az infláció, az élelmiszerek átlagosan ezt meghaladó mértékben, 9,8 százalékkal drágultak Magyarországon az idén szeptemberben a GfK Hungária ConsumerScan adatai szerint.

A tej fogyasztói átlagára 2007 szeptemberében még ennél is jelentősebben, 13,8 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakában mért adatokhoz képest.

A piackutató szerint a jelentős tejáremelkedés hátterében leginkább a világszerte tapasztalható tejhiány áll, amelyet az ázsiai térség - főleg Kína - megnövekedett igényei generálnak.

A megnövekedett kereslet eredményeképpen a tejtermelők kedvezőbb áron tudják exportálni a tejet, ami összességében a belföldi piacon is dráguláshoz vezet.

Magyarországon a megszorító intézkedések első lépésében már 2006 szeptemberétől fokozatosan növekvő infláció a tej árára is hatással volt, az ugrásszerű emelkedésnek indult.

Az idei év elején ezt a hatást több tényező is tovább erősítette. E tényezők közé sorolhatók egyrészt a magyar agrárgazdaságot sújtó kedvezőtlen időjárási körülmények, másrészt a már említett és hazánkba is begyűrűző nemzetközi tejhiány.

A mind drágábbá váló tartós UHT tej helyett egyre nagyobb mennyiségben az olcsóbb friss termékeket választják a vevők. 2007 szeptemberében a korábban a kimért tejek után legkedvezőbb árú UHT tej literenkénti átlagára 174 forintra emelkedett, ezzel meghaladta a friss kartonos tej árát - közölte a GfK Hungária.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!