2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Együtt a régi és az új - ez volt a címe a PP e-kereskedelemről szóló, november 23-i konferenciája egyes szekciónak. Szót kapott: Fűrész Gábor a Kód Gazdaság és Médiakutató Intézet igazgatója, Szegedi Zoltán c. egyetemi tanár, az Ameropa Consulting ügyvezető igazgatója, és Kardos Zsolt a Marketline Rt. vezérigazgatója mondták el véleményüket.

Kardos Zsolt az e-piacterek kialakulását, működési mechanizmusát mutatta be a hallgatóságnak. Rögtön a jövővel kezdte. Kardos szerint nem valószínű, hogy monumentális nemzetközi piacterek alakulnának ki, sokkal inkább a piacterek hálózatos szerveződése várható. Egy becslés szerint a ma még nem túl jelentős B2B volumene 2004-re eléri a 640 milliárd forintot, amiből a piacterek akár 20-50 százalékkal is részesedhetnek. Ez azt is jelenti, hogy az e-kereskedelmet a B2B fogja mozgatni, és nem a B2C (mintahogyan a dotcom "hiszti" a B2C irányából jött - jegyezte meg Kardos Zsolt). A piacterek működésük szerint a vevő és az eladó között állnak, az értékesítési rendszer egy katalógusra épül. Az így kötött üzletek legfőbb előnye a cég-specifikus ár - hangsúlyozta az első magyar horizontális piactér vezérigazgatója. Ezen felül a piacterek a vevők számára könnyebb információhoz jutást, és az ajánlatok összehasonlíthatóságát kínálják. Az eladók az elektronikus csatornán sok vevőt egyszerre érnek el, ezzel marketing költséget takarítva meg, rugalmasan képezhetnek árat, és a szállítóknál is költségcsökkentést érhetnek el. A piacterek elsősorban a nagyvállalati ügyfélkört célozzák, de Magyarországon hamar rá kellett jönni arra, hogy a kis- és középvállalati kör éppolyan jelentős partner lehet - mondta Kardos Zsolt.

Az előadásokat követő beszélgetésen számos érdekes kérdés merült fel. Nehéz eldönteni, hogy az elektronikus csatornák megnyílása mennyire módosítja a piaci versenyt, mennyivel teszi könnyebbé az erőfölény elérését, vagy hogy hol van a határa a piacterek előnyeként emlegetett árcsökkentési hajszának. Abban mindhárom előadó egyetértett, hogy az e-kereskedelem nem varázspálca, bizonyos elméleti közgazdasági téziseket nem változtat meg, de olyan új lehetőségeket hordoz, amely a hagyományos módon elérhető.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!