Kevesebbet fog ezentúl tévéreklámra költeni a Pepsi, a General Motors (GM) és a Procter and Gamble (P & G). A 30 másodperces reklámszpotok helyett inkább az online csatornákat favorizálják: bizonyos termékeikhez már egyáltalán nem készítenek tévéreklámot. A P & G, a legnagyobb amerikai hirdető tavaly 2,5 milliárd dollárt költött televíziós reklámokra.
[ajanlo=267][igazitas=left/]Elemzők szerint a nagy cégek egyre jobban elfordulnak a tévétől, és inkább az új médiumok által nyújtott felületeket részesítik előnyben. Az online reklámpiac olyan ütemben növekszik, hogy nemsokára elérheti a hagyományos reklámfelületek szintjét. Ez elsősorban az internet utóbbi években tapasztalt, az online hirdetések számára több millió szempárt biztosító rohamos terjedésének köszönhető - írja a Yahoo hírportálja.
Ahogy a Menedzsment Fórumon már olvasható volt, a reklámszakmában leginkább mérvadónak tekintett ZenithOptimedia előrejelzése szerint is lassú eltolódás várható a televíziós reklámköltéstől az internetes hirdetések irányába, miközben a teljes piac a következő években biztató bővülés elé néz.
Ami a reklámtortából való részesedést illeti, két év múlva is a tévének jut a legnagyobb rész, világszerte a hirdetési büdzsék 37,8 százaléka kerül ide. Fokozatos hanyatlás mellett az újságok aránya 29,3 százalékra tehető, míg az internet az alacsony bázisnak köszönhetően kétszámjegyű növekedést könyvelhet el, és 2007-re 4,4 százalékos részesedéssel bír majd.
Az online reklámokra költött összeg az első negyedévben 26 százalékkal nőtt a tavalyi első negyedhez képest. Ez volt a legnagyobb növekedés kilenc egymást követő negyedévben, egyelőre azonban az internetes reklámok még mindig egy kis részét képezik csak a teljes reklámtortának.
Greg Stuart, az Interactive Advertising Bureau elemzője szerint a vállalatoknak nincs más választásuk, mint hogy a fogyasztókat kövessék. Ha a vásárlók elfordulnak a tévétől és helyette az internetet használják, a hirdetőknek is így kell tenniük.
A televíziós hirdetések helyzetét tovább rontja, hogy ma már több olyan termék is a fogyasztók rendelkezésére áll, melyekkel a reklámok kiküszöbölhetők (például a digitális videó rögzítő eszközök). Így a tévétársaságok már nem irányíthatják teljes mértékben a nézők figyelmét - vélik amerikai média-tanácsadók.
Menedzsment Fórum
Elfordulnak a tévétől a legnagyobb hirdetők
Kevesebbet fog ezentúl tévéreklámra költeni a Pepsi, a General Motors (GM) és a Procter and Gamble. A 30 másodperces reklámszpotok helyett inkább az online csatornákat favorizálják: bizonyos termékeikhez már egyáltalán nem készítenek tévéreklámot. A P and G, a legnagyobb amerikai hirdető tavaly 2,5 milliárd dollárt költött televíziós reklámokra.