
Az üzletember az 1970-es években vezette be a korábbinál jóval olcsóbb repülőutakat. Cége a London-New York járatokra szóló jegyeit 118 fontért, vagyis - mai árfolyamon számolva - nagyjából 43 ezer forintért kínálta. A légitársaság 1982-ben szüntette be tevékenységét - írja a BBC News.
Az elhunyt vezető volt üzlettársa, Sir Richard Branson, a Virgin Atlantic tulajdonosa úttörőként írta le Sir Freddie-t, s elmondta, hogy véleménye szerint az egész világ sokat köszönhet az üzletembernek. Ő teremtette meg ugyanis a mai diszkont légitársaságok létéhez szükséges feltételeket. Elhunyt üzlettársa iránt érzett tisztelete jeléül Sir Richard elnevezte róla a Virgin Atlantic egyik gépét, amely mostantól Spirit of Sir Freddie-ként lesz ismert.
Freddie Laker a második világháborúban a brit Királyi Légierőnél (Royal Air Force, RAF) szolgált, majd később a British United Airlines-hoz került. Ezt a légitársaságot 1966-ban hagyta ott, hogy saját céget alapítson, mely sokban hasonlított a mai diszkontcégekhez. Vállalkozásának csúcspontja 1977-ben jött el, ekkor indult az első olcsójegyes transzatlanti járat, a Laker Skytrain. 1978-ban lovaggá ütötték.
Noha a légitársaság nagy népszerűségnek örvendett, a kialakult árversenyben nem tudott lépést tartani más, erősebb vállalatokkal, s végül 270 millió fontos tartozással csődbe ment. A tömegek lelkesedését jelzi, hogy "mentsük meg a Lakert" alapítványt hoztak létre, s adományokból össze is gyűjtöttek egymilliárd fontot a társaság megsegítésére. A cég újraindítását végül a brit hatóságok nem engedélyezték.
