3p

Megkezdődött az április 29-e óta csődvédelem alatt álló Szeviép Zrt. második csődegyezségi tárgyalása hétfőn Szegeden.

Az építőipari vállalkozásnak hitelező cégek képviselői regisztrációt követően léphettek be az épületbe, amelynek bejáratánál biztonsági őrök álltak. Temesvári Zoltán ügyvéd, aki másfél tucatnyi, az M43-as autópálya építésében a Szeviép Zrt. alvállalkozójaként résztvevő vállalkozást képvisel elmondta, ügyfelei a többi hitelező álláspontjától teszik függővé, hogy elfogadják-e a csődegyezségi javaslatot.

A Szeviép Zrt. 379 partnerének tartozik 10,5 milliárd forinttal, ebből mintegy 2 milliárd forint a vitatott követelés. A jelenlegi csődegyezségi javaslat szerint a vállalkozás elismert adóságainak 30 százalékát egyenlítené ki, további 520 millió forintot pedig akkor fizetne ki hitelezőinek, ha az M43-as autópálya építéséhez kapcsolódó követelésének ellenértéke befolyik a céghez – tudatta az ügyvéd.

Temesvári Zoltán közölte, a Szeviép Zrt. saját részvényeinek 13,7 százalékát is felajánlotta hitelezőinek. Ez azonban csak akkor képvisel értéket, ha sikerül az építőipari cég működését normalizálni, s a részvényeket később visszavásárolják. A Szeviép Zrt. első csődegyezségi tárgyalását június 10-én tartották, de akkor nem született megállapodás.

A nyilvános cégadatok szerint 1,1 milliárd forintos jegyzett tőkéjű cég számos Szegeden és környékén jelenleg is folyó építési beruházásban vesz részt. A Szeviép Zrt. részese az M43-as autópálya második ütemét kivitelező Tisza M-43 konzorciumnak. A cég – a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. álláspontja szerint – szabálytalan szerződések alapján vett részt az autópálya első és második ütemének építésében, ahol alvállalkozóival szemben jelentős tartozásokat halmozott föl.

A cég részese a legforgalmasabb, 1-es számú szegedi villamosvonal felújítását végző A-SZ-E konzorciumnak is, amellyel szemben a beruházás több hónapos csúszása miatt a város önkormányzata 740 millió forintos kötbérigényt jelentette be. A követelés érvényesítése érdekében indított per július 9-én kezdődött el a Csongrád Megyei Bíróságon.

A Szeviép Zrt. tagja a szegedi nyugati elkerülő út harmadik ütemét építő HSZ konzorciumnak is, a beruházásnak 2010 negyedik negyedévére kellene elkészülni, a Délmagyarország egy korábbi cikke szerint azonban június elején leállt a kivitelezés.

Az M43-as kivitelezésében résztvevő és ki nem fizetett alvállalkozók május 6-án demonstrációsorozatot kezdtek az épülő autópálya és a 47-es út csomópontjának közelében, járműveikkel lezárták a munkaterületet és a főút egyik sávját. Május 13-án pedig egy szakaszon elkezdték bontani az autópálya töltését. A NIF Zrt. ekkor kilátásba helyezte, hogy felbontja a második ütemet építő konzorciummal a kivitelezői szerződést. Június 4-én a szabálytalan alvállalkozói szerződés miatt a beruházó az első ütemet építő M43 Szeged-Makó Konzorcium esetében is megkezdte a szerződéstől való elállást. A NIF Zrt. június 18-án jelentette be, hogy a kivitelező kérésére módosul az M43-as autópálya második ütemének átadási határideje.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!