[ajanlo=101][igazitas=left/]A napokban hagy fel a termeléssel a hajdani jó hírű Granvisus kései utóda, és ezt követően már csak egyetlen cég marad talpon. Az optikai vállalatnál még legyártják a német bérmunkában vállalt kereteket, aztán hamarosan a még megmaradt gépek is Németországba indulnak.
Nincs középút a filléres tucatáru és a méregdrága divatszemüvegek között a szemüvegkeret-piacon. A hipermarketekben két-háromszáz forintért kínált kínai szemüvegekkel nem lehet versenyezni. A piacvezető Armani, Lagerfeld vagy Adidas márkákkal, azaz a sok tízezer forintért kapható sztárkeretekkel szemben viszont a magyar gyártóknak a marketinghez hiányzik sok százmillió forint, amiből egy jól csengő márkanév felépíthető. A legmárkásabb keretek nagy része egyébként Kínából származik.
A szemüvegkeret, legyen szó dioptriás- vagy napszemüvegről, klasszikus divatcikké vált. A név, a cég imázsát filmsztárok, topmodellek, élsportolók formálják meg, akik sokmillió dolláros szerződés fejében adják egy-egy reklámkampányhoz az arcukat. Magyarországon hiába volt komoly színvonalú szemüvegkeret-gyártás és hiába szállítottak harmincöt országba, mára elsorvadt az iparág. A szemüvegkeret-gyártás európai fellegvárában május elseje után már csak egy hazai cég, az ötvenéves tapasztalatra visszatekintő Horizon Kft. marad, olvasható a Népszabadságban.
Elsorvadt a magyar szemüvegkeret-gyártás
Végnapjait éli hajdan egész Európa fellegvárának számító magyar szemüvegkeret-gyártás - írja a Népszabadság.