2p

Egy kínai bíróság a világhírű francia cég elleni döntést hozott a Lacoste és egy szingapúri üzletember között zajló védjegyvitában.

A szingapúri üzletember Tan Hiantsin azért perelte be a francia Lacoste gyárat, mert

véleménye szerint a világszerte ismert logó használata Kínában őt illeti. A két márkajelzés között csupán a krokodil iránya tért el ugyanis. A per tétje a használaton kívül meglehetősen csekély volt, csupán 1 dollárra és az európai sportszergyártó bocsánatkérésére tart igényt Tan.

A Lacoste védjegyét 1933-ban jegyezték be Franciaországban, majd 1980-ban Kínában is levédették azt. A kozmetikai iparban érdekelt Tan védjegyét 1951-ben jegyezték be Szingapúrban, és a Lacoste tiltakozása ellenére Kínában is sikerült kereskedelmi márkává tenni azt a 90-es években. Az ügy kulcspontja a BBC beszámolója szerint Tan nemzetisége. A kínai születésű, Malajziába élő üzletember, míg lakóhelyének állampolgárságát meg nem kapta, addig nem tudta a nemzetközi szerzői jog szerint a márkát bejegyeztetni.

Így a Lacoste és a Crocodile International egymással párhuzamosan használta a megtévesztésig hasoló logót a 60-as évektől kezdve. A vita azonban csak 1995-ben tört ki, amikor kozmetikai termékekre regisztrálták a logót. Az ügy komplexitását az egyes országok eltérő jogi háttere adta, amely a szakemberek szerint a nemzetközi szerzői jog érvényesítésének is kérdését is érinti.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!