A szingapúri üzletember Tan Hiantsin azért perelte be a francia Lacoste gyárat, mert
|
véleménye szerint a világszerte ismert logó használata Kínában őt illeti. A két márkajelzés között csupán a krokodil iránya tért el ugyanis. A per tétje a használaton kívül meglehetősen csekély volt, csupán 1 dollárra és az európai sportszergyártó bocsánatkérésére tart igényt Tan.
A Lacoste védjegyét 1933-ban jegyezték be Franciaországban, majd 1980-ban Kínában is levédették azt. A kozmetikai iparban érdekelt Tan védjegyét 1951-ben jegyezték be Szingapúrban, és a Lacoste tiltakozása ellenére Kínában is sikerült kereskedelmi márkává tenni azt a 90-es években. Az ügy kulcspontja a BBC beszámolója szerint Tan nemzetisége. A kínai születésű, Malajziába élő üzletember, míg lakóhelyének állampolgárságát meg nem kapta, addig nem tudta a nemzetközi szerzői jog szerint a márkát bejegyeztetni.
Így a Lacoste és a Crocodile International egymással párhuzamosan használta a megtévesztésig hasoló logót a 60-as évektől kezdve. A vita azonban csak 1995-ben tört ki, amikor kozmetikai termékekre regisztrálták a logót. Az ügy komplexitását az egyes országok eltérő jogi háttere adta, amely a szakemberek szerint a nemzetközi szerzői jog érvényesítésének is kérdését is érinti.