3p

A műszaki javítások és a "szuper kontroll csoportok" felállításának is köszönhetően – a folyamatos havazás ellenére – jelentősen csökkent a ki nem adott járművek száma, közölte szerdán a BKV. A cég ma délelőtt több buszsofőrnek és műszaki szakembernek is felmondott.

A közlekedési társaság szerint a tegnapi 270 autóbuszhoz képest ma hajnalban 58-cal kevesebb, 212, majd a reggeli javítások után már "csak" mintegy 150 autóbusz nem állt forgalomba.

Ez főként a dél-budai és a dél-pesti területeken okozott fennakadást, de a város más területein is vannak a menetrendtől eltérő járatok, áll a közleményben.

A BKV szerda reggel fél kilenckor kiadott tájékoztatása szerint a 7-es 4-5 helyett 8, a 7E 4 helyett 7-12, a 173-as 5 helyett 5-10, a 173E 4 helyett 4-8 percenként jár, emellett ritkábban közlekedik a 9-es, 15-ös, a 16-os, a 112-es, a 212-es, a 136E, a 85-ös, a 282E, a 67-es és a 94E is. A közlekedési társaság szerint a többi járatnál jelentéktelen csúszások előfordulhatnak, de azok alapvetően tartják a menetrendet.

Kirúgtak hat buszsofőrt

A BKV tegnap este bejelentette: úgynevezett szuper kontroll csoportokat hoz létre azzal a céllal, hogy minél hamarabb és minél hatékonyabban véget vessen a közlekedési káosznak.

Ezek feladata lesz az autóbuszok műszaki állapotának felmérése a forgalomba kiálláskor, majd annak összehasonlítása a garázsba álláskor tapasztalható állapottal. Ettől az intézkedéstől az indokolatlan szolgálatfelvétel-megtagadások és az esetleges rongálások csökkenését várják.

A csoportok tagjai forgalmi, műszaki, jogi és humán szakemberek, akik az indokolatlan szolgálat-megtagadás vagy egyéb mulasztás esetén azonnali elbocsátásról is dönthetnek. A BKV közel 200 főt vezényel át ideiglenesen ezekbe a feladatkörökbe.

Az első elbocsátások már meg is történtek: szerda délelőtt két-két buszsofőrnek mondtak fel a dél-pesti, a kelenföldi és az óbudai buszgarázsból, emellett több műszaki szakembernek is felmondtak, értesült az MTI szakszervezeti forrásból. A cég által létrehozott kontrollcsoport esetükben megállapította: akadályozták az autóbuszok forgalomba állítását. Az érintettek már szerda délelőtt távoztak a cégtől.

Megy az adok-kapok

A kimaradások és késések hátterében a menedzsment és a munkavállalók közötti bérvita áll. A felek ugyanis nem tudtak megállapodni az év végén lejáró kollektív szerződés szövegéről, ezért 2010. január 1-jétől a cég a munka törvénykönyve szerint működik. Emiatt - nyilatkozták akkor szakszervezeti vezetők - olyan változás áll be a BKV-nál, amit már az utasok is érezni fognak: borulhat a teljes menetrend is.

A BKV szerint dolgozói a kollektív szerződés megszűnését követően is rendelkeznek érvényes munkaszerződéssel, amely tartalmazza a munkaviszony legfontosabb elemeit, így a cég szerint erre hivatkozva nem lehet befolyásolni a közösségi közlekedés színvonalát.

A megállapodás hiánya miatt a szakszervezetek január 12-től határozatlan idejű sztrájkot hirdettek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!