2p

Eldőlt, hogy eredeti nevük alatt készülnek majd gyártmányaik Oroszországban, közölte a Peugeot-Citroen francia járműipari csoport.

Azért döntöttek így, mert az orosz autópiac növekedési potenciálja igen nagy, tavaly több mint húsz százalékkal több új autó talált ott gazdára, mint 2005-ben, az idei év első négy hónapjában pedig harminc százalékkal több, mint a múlt év azonos időszakában. Az oroszok tavaly 32 milliárd dollárnak megfelelő pénzt költöttek gépkocsik vásárlására, bár a viszonylag olcsó autók voltak a legkelendőbbek.

A PSA francia autóipari konszern egyik illetékese márciusban nyilatkozott arról, hogy cége is készül gyártóüzemet létesíteni Oroszországban, mert ki szeretnék használni az ottani gazdasági fellendülés piaci előnyeit. Az illetékes szerint azonban igen korai szakaszában voltak akkor a fontolgatásnak, mert nem csupán arról nem volt elképzelés, hol lenne az üzem, hanem arról sem, melyik modell(ek) gyártására kerülne ott sor.

Újabb információk szerint 250 millió eurót ruházna be a PSA, valamint évi 75 ezer autót gyártana az üzemben, amelynek lehetséges helyszínei Szaratov és Nyizsnij Novgorod térsége, illetve esetleg Tatárföld.

Az illetékes szerint még abban is egyezségre kellene jutni - s emiatt a végleges döntés az év végéig is húzódhat -, hogy a PSA egyedül létesít gyártóbázist, vagy társul másokkal. Az erőteljes orosz autópiaci boomot már több külföldi járműipari vállalat igyekszik kihasználni: a francia gyártók közül a Renault a Logan modelleket szereli össze és az elkövetkezendő két év során a gyártásuk megkétszerezéséhez 150 millió eurót költene Oroszországban.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!