A tenderdokumentációt heten vásárolták meg, de ajánlatot csupán két befektető nyújtott be. A pályázatra a Rhenus AG & Co. KG és a Rhenus Kft. továbbá az Erdért Rt, az Erdért Ingatlanhasznosító Kft. és a Multicont Kft. Konzorciuma adott be ajánlatot, ám az Igazgatóság döntése szerint egyik benyújtott ajánlat sem felel meg a tender érvényességi kritériumainak.
A pályázaton résztvevők száma elmaradt a várakozásoktól, pedig a tenderdokumentáció megvásárlói között megtalálhatók voltak az ágazat meghatározó hazai és nemzetközi szakmai befektetői is. Erre tekintettel az ÁPV Rt. Igazgatósága mindenképpen szükségesnek tartja, hogy újabb előkészítés után, de szoros határidőn belül új pályázat kerüljön kiírásra. Az ÁPV Rt. bízik abban, hogy az immár egy éve tartó privatizációs folyamat folytatása révén sikerül az eladói elvásárokat összhangba hozni a szakmai befektetők igényeivel.

Az ÁPV Rt. a tavaly nyáron a kellő érdeklődés hiányában visszavont első tender után 2005. október 11-én hirdetett nyilvános egyfordulós pályázatot az átalakuló Mahart-Szabadkikötő Rt-ből szétválással létrejött Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. részvényeinek megvásárlására. A privatizációs pályázaton a kikötő 75 éves üzemeltetési jogával rendelkező Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. csaknem teljes, 99 százalékos tulajdoni hányadára lehetett pályázni úgy, hogy az új Mahart-Szabadkikötő Rt. továbbra is tartós állami tulajdonban marad a vagyonát képező földterülettel, a felépítményekkel és az infrastruktúrával együtt. A privatizáció céljaként az árbevétel maximalizálása mellett a tevékenység fenntartását és a fejlesztési források biztosítását jelölte meg az ÁPV Rt.
A 335 millió forint jegyzett és 477 millió forint saját tőkéjű BSZL Rt-hez 45 hektárnyi kikötői vízfelület és 38 hektárnyi fejleszthető ingatlanterület tartozik.