3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Hungarian Telephone and Cable Corp. (HTCC) 470 millió euróért megvásárolja Magyarország második legnagyobb vezetékes távközlési szolgáltatóját, az Invitel Távközlési Szolgáltató Zrt-t.

Az Invitel közleménye szerint Magyarország két vezető alternatív távközlési szolgáltatójának egyesítésével egy lényegesen szélesebb szolgáltatási alap és a Magyar Telekom még erősebb kihívója jöhet létre.

A megállapodás értelmében a HTCC megvásárolja a Matel NV 100 százalékát és ezáltal közvetett úton az Invitel részvényeinek 99,98 százalékát szerzi meg a záráskori hitelállomány átvállalása beszámításával összesen 470 millió eurós vételárért. Az összeg az Invitel által a 2006. szeptember 30-ig terjedő 12 hónapos időszakban elért EBITDA 6,1-szeresének felel meg.

Az Eurowebet 2006-ban magába olvasztó Invitelt 3 éve szerezte meg az amerikai AIG-GMT konzorcium. Az akkor még a francia anyacég tulajdonában lévő, és annak nevét viselő Vivendiért 325 millió eurót fizettek.

Mint arról korábban az mfor.hu is beszámolt az Invitel rtékesítését 2006-ban kezdték meg. Akkor a Dow Jones hírügynökség arról számolt be, hogy a Magyar Telekom is az ajánlattevők között volt. Az elemzők az Invitelnek, a második legnagyobb hazai vonalas szolgáltató cégnek piaci értékét akkor 500 millió euró körüli összegre becsülték, az adók és egyéb levonások utáni EBITDA eredmény hatszorosával számolva.

A vásárló HTTC 2006-ban egységesítette az érdekeltségi körébe tartozó cégeket, miután a Hungarotel mellé megvásárolta a Pantelt is. A HTCC mögött fő tulajdonosként a dán TDC távközlési szolgáltató áll. A HTCC mintegy 220.000 ügyfélnek szolgáltat. A vállalati piacon a társaság kiterjedt ügyfélbázist épített ki: mintegy 2.000, többnyire nagy forgalmú üzleti előfizetője van. A nagykereskedelmi piacon a HTCC 212 belföldi és nemzetközi cégnek nyújt szolgáltatást.

Az Invitel szerint a két vállalat egyesítése ésszerű lépés a magyar piacon. A vállalatok együttesen nagyobb üzemi méretre tesznek szert, ami eredményesebb és gazdaságosabb beruházásokat tesz lehetővé, továbbá kiterjedtebb és versenyképesebb szolgáltatások nyújtását a lakossági és üzleti ügyfelek részére. Az új szolgáltató országos piaci részesedése várhatóan megközelíti a 20 százalékot. A kijelölt 54 magyarországi szolgáltatási körzet közül 14-ben meghatározó szolgáltatóként fog működni.

A kedvezőbb növekedési feltételek mellett az új társaság azzal számol, hogy a működési költségeken éves szinten 14 millió eurót takaríthat meg, és mivel a most kibővült csoport egyetlen országos ügyfélkiszolgáló hálózatra támaszkodhat, további megtakarításokra számíthat a beruházások területén is.

A vállalat-integráció a várakozások alapján akár 12 hónapot is igénybe vehet, a célok többségét az ügylet létrejöttét követő két éven belül valósíthatja meg a társaság. A 2006. szeptember 30-ig terjedő tizenkét hónapos időszakra számítva az egynek tekintett vállalkozások pro forma árbevétele 348 millió euró volt, üzemi eredménye (EBITDA) pedig elérte a 119 millió eurót.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!