Az Invitel közleménye szerint Magyarország két vezető alternatív távközlési szolgáltatójának egyesítésével egy lényegesen szélesebb szolgáltatási alap és a Magyar Telekom még erősebb kihívója jöhet létre.
A megállapodás értelmében a HTCC megvásárolja a Matel NV 100 százalékát és ezáltal közvetett úton az Invitel részvényeinek 99,98 százalékát szerzi meg a záráskori hitelállomány átvállalása beszámításával összesen 470 millió eurós vételárért. Az összeg az Invitel által a 2006. szeptember 30-ig terjedő 12 hónapos időszakban elért EBITDA 6,1-szeresének felel meg.
Az Eurowebet 2006-ban magába olvasztó Invitelt 3 éve szerezte meg az amerikai AIG-GMT konzorcium. Az akkor még a francia anyacég tulajdonában lévő, és annak nevét viselő Vivendiért 325 millió eurót fizettek.
Mint arról korábban az mfor.hu is beszámolt az Invitel rtékesítését 2006-ban kezdték meg. Akkor a Dow Jones hírügynökség arról számolt be, hogy a Magyar Telekom is az ajánlattevők között volt. Az elemzők az Invitelnek, a második legnagyobb hazai vonalas szolgáltató cégnek piaci értékét akkor 500 millió euró körüli összegre becsülték, az adók és egyéb levonások utáni EBITDA eredmény hatszorosával számolva.
A vásárló HTTC 2006-ban egységesítette az érdekeltségi körébe tartozó cégeket, miután a Hungarotel mellé megvásárolta a Pantelt is. A HTCC mögött fő tulajdonosként a dán TDC távközlési szolgáltató áll. A HTCC mintegy 220.000 ügyfélnek szolgáltat. A vállalati piacon a társaság kiterjedt ügyfélbázist épített ki: mintegy 2.000, többnyire nagy forgalmú üzleti előfizetője van. A nagykereskedelmi piacon a HTCC 212 belföldi és nemzetközi cégnek nyújt szolgáltatást.
Az Invitel szerint a két vállalat egyesítése ésszerű lépés a magyar piacon. A vállalatok együttesen nagyobb üzemi méretre tesznek szert, ami eredményesebb és gazdaságosabb beruházásokat tesz lehetővé, továbbá kiterjedtebb és versenyképesebb szolgáltatások nyújtását a lakossági és üzleti ügyfelek részére. Az új szolgáltató országos piaci részesedése várhatóan megközelíti a 20 százalékot. A kijelölt 54 magyarországi szolgáltatási körzet közül 14-ben meghatározó szolgáltatóként fog működni.
A kedvezőbb növekedési feltételek mellett az új társaság azzal számol, hogy a működési költségeken éves szinten 14 millió eurót takaríthat meg, és mivel a most kibővült csoport egyetlen országos ügyfélkiszolgáló hálózatra támaszkodhat, további megtakarításokra számíthat a beruházások területén is.
A vállalat-integráció a várakozások alapján akár 12 hónapot is igénybe vehet, a célok többségét az ügylet létrejöttét követő két éven belül valósíthatja meg a társaság. A 2006. szeptember 30-ig terjedő tizenkét hónapos időszakra számítva az egynek tekintett vállalkozások pro forma árbevétele 348 millió euró volt, üzemi eredménye (EBITDA) pedig elérte a 119 millió eurót.