2p

Globális szinten 7,2 százalékos volt a reklámpiac visszaesése az első negyedévben az egy évvel korábbi adatokhoz viszonyítva. A legnagyobb mínuszokat az európai piacokon szenvedték el a médiumok.

A hagyományos csatornákon történő hirdetési költések alaposan visszaestek az első negyedévben, derült ki a Nielsen most közzétett adatiból. Az egy évvel korábbiakhoz képest 7,2 százalékos volt a csökkenés.

A legnagyobb veszteségeket a nyugat-európai piacokon mérték, így Spanyolországban közel 30 százalékos, de Írországban és Olaszországban is 20 százalékos volt a visszaesés. A brit piacon a médiumok 15 százalékkal kisebb bevételeket realizálhattak a reklámokból, de nem volt sokkal jobb a helyzet Észak-Amerikában sem, ahol 12,7 százalékkal csökkent a hirdetési piac. A legjobb számokat az ázsiai országok produkálták, ott csupán 2,3 százalékkal költöttek kevesebbet a hirdetők. Igaz ehhez két piac aktivitása kellett, egyrészt a még mindig dübörgő kínai gazdaságnak köszönhetően ebben az országban 2,5 százalékkal nőtt a reklámpiac, míg az elnökválasztás miatt Indonéziában 19 százalékkal ugrottak meg a költések.

Globálisan a négy nagy hagyományos médium - televízió, rádió, magazin, újság - mindegyike veszteségeket szenvedett el. A leginkább a magazinokat sújtotta a válság, ahol a csökkenés 17,4 százalékos volt, de a napilapok esetében is 9,1 százalékra rúgott. Ennél jobban teljesítettek az elektronikus médiumok, a televíziós piac 4,7 százalékkal csökkent, míg a rádiókban futó reklámok értéke 2,5 százalékkal lett kevesebb.

Ami a legaktívabb szektorokat illeti, az áruházak és disztribúciós láncok még növelték is a költéseiket, hiszen 6 százalékkal több pénzt fordítottak az első három hónapban reklámra, mint egy évvel korábban. Minimálisan, de az FMCG cégek aktivitása is nőtt, itt 0,6 százalékos pluszt mért a Nielsen. Nem meglepő módon a vesztesek listájának élén az autó és a pénzügyis szektor található, előbbi esetében 20 százalékos csökkenés volt, míg a bankok 16,7 százalékkal fordítottak kevesebb pénzt reklámokra.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!