A hagyományos csatornákon történő hirdetési költések alaposan visszaestek az első negyedévben, derült ki a Nielsen most közzétett adatiból. Az egy évvel korábbiakhoz képest 7,2 százalékos volt a csökkenés.
A legnagyobb veszteségeket a nyugat-európai piacokon mérték, így Spanyolországban közel 30 százalékos, de Írországban és Olaszországban is 20 százalékos volt a visszaesés. A brit piacon a médiumok 15 százalékkal kisebb bevételeket realizálhattak a reklámokból, de nem volt sokkal jobb a helyzet Észak-Amerikában sem, ahol 12,7 százalékkal csökkent a hirdetési piac. A legjobb számokat az ázsiai országok produkálták, ott csupán 2,3 százalékkal költöttek kevesebbet a hirdetők. Igaz ehhez két piac aktivitása kellett, egyrészt a még mindig dübörgő kínai gazdaságnak köszönhetően ebben az országban 2,5 százalékkal nőtt a reklámpiac, míg az elnökválasztás miatt Indonéziában 19 százalékkal ugrottak meg a költések.
Globálisan a négy nagy hagyományos médium - televízió, rádió, magazin, újság - mindegyike veszteségeket szenvedett el. A leginkább a magazinokat sújtotta a válság, ahol a csökkenés 17,4 százalékos volt, de a napilapok esetében is 9,1 százalékra rúgott. Ennél jobban teljesítettek az elektronikus médiumok, a televíziós piac 4,7 százalékkal csökkent, míg a rádiókban futó reklámok értéke 2,5 százalékkal lett kevesebb.
Ami a legaktívabb szektorokat illeti, az áruházak és disztribúciós láncok még növelték is a költéseiket, hiszen 6 százalékkal több pénzt fordítottak az első három hónapban reklámra, mint egy évvel korábban. Minimálisan, de az FMCG cégek aktivitása is nőtt, itt 0,6 százalékos pluszt mért a Nielsen. Nem meglepő módon a vesztesek listájának élén az autó és a pénzügyis szektor található, előbbi esetében 20 százalékos csökkenés volt, míg a bankok 16,7 százalékkal fordítottak kevesebb pénzt reklámokra.