Bessenyey Bálint szavai szerint kedvező lenne, ha a következő 5-10 évben sikerülne utolérni az uniós átlagot, ez azonban függ egyebek mellett a bérek emelkedésétől is.
Arnaud Erulin, az Accor Services Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: míg az Európai Unióban az átlagbérek tíz százalékát teszi ki a meleg étkezési utalványok adómentes értéke, addig Magyarországon csupán négy százalék.
Az egyesülés elnöke kiemelte, hogy az elmúlt öt évben jelentős pozitív változáson ment át a piac. Míg 2002-ben a hideg utalványok adómentesen adható értékhatára 1400 forint volt, 2007-ben már ötezer forintot tesz ki. A melegé a 2002-es 2200 forintról az idén tízezer forintra emelkedett.
Bessenyey Bálint közölte: a teljes magyarországi piac mérete 150 milliárd forint, ennek mintegy hatvan százalékát adja a három legnagyobb cég, a Sodexho Pass Hungária Kft., az Accor Services és a Le Cheque Dejeuner Kft.
Nagy Márta, a Le Cheque Dejeuner Kft. vezetője szerint soha nem reagáltak a magyar cégek ilyen gyorsan az adómentes határ emelésére, és soha nem volt ilyen magas az új felhasználók száma sem, mint az idei év elején. A cégvezető úgy látja, hogy egyebek mellett a növekvő adóterhek miatt választják a cégek ezt a fajta kompenzációt a munkavállalóiknak.