2p

Bár már a dolgozók több mint hatvan százaléka használ étkezési utalványt, a meleg étkezési utalványok adómentes értéke azonban még mindig jelentősen elmarad az uniós átlagtól - mondta Bessenyey Bálint, az Étkezési Utalvány Forgalmazói Egyesülés elnöke sajtótájékoztatón.

Bessenyey Bálint szavai szerint kedvező lenne, ha a következő 5-10 évben sikerülne utolérni az uniós átlagot, ez azonban függ egyebek mellett a bérek emelkedésétől is.

Arnaud Erulin, az Accor Services Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: míg az Európai Unióban az átlagbérek tíz százalékát teszi ki a meleg étkezési utalványok adómentes értéke, addig Magyarországon csupán négy százalék.

Az egyesülés elnöke kiemelte, hogy az elmúlt öt évben jelentős pozitív változáson ment át a piac. Míg 2002-ben a hideg utalványok adómentesen adható értékhatára 1400 forint volt, 2007-ben már ötezer forintot tesz ki. A melegé a 2002-es 2200 forintról az idén tízezer forintra emelkedett.

Bessenyey Bálint közölte: a teljes magyarországi piac mérete 150 milliárd forint, ennek mintegy hatvan százalékát adja a három legnagyobb cég, a Sodexho Pass Hungária Kft., az Accor Services és a Le Cheque Dejeuner Kft.

Nagy Márta, a Le Cheque Dejeuner Kft. vezetője szerint soha nem reagáltak a magyar cégek ilyen gyorsan az adómentes határ emelésére, és soha nem volt ilyen magas az új felhasználók száma sem, mint az idei év elején. A cégvezető úgy látja, hogy egyebek mellett a növekvő adóterhek miatt választják a cégek ezt a fajta kompenzációt a munkavállalóiknak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!