Míg az Egyesült Államokban a médiacégek és a szórakoztatóiparban érdekelt vállalatok tavaly 4,23 milliárd dollárt költöttek digitális hirdetésekre, ez az összeg 2018-ra elérheti a 8,54 milliárdot – írja az emarketer.com. Emögött leginkább az áll, hogy a videós és multimédiás hirdetések aránya egyre inkább nő az olyan termékek esetében, mint a hírszolgáltatás, a TV, a film, a játék, vagy a zene. A marketingeseket azt sem hagyhatják figyelmen kívül, hogy a tabletek és a mobilok aránya milyen gyorsan nő a tartalomfogyasztásban.
Ezek a digitális reklámok számos célt szolgálhatnak. Egyesek nem szeretnének mást, csak minél több embert beültetni vele egy filmbemutatóra, koncertturnéra, vagy eladni egy könyvet, mások pedig inkább saját márkájuk ismertségét növelnék konkrét ajánlatok nélkül. Érdekes, hogy a médiából érkező hirdetések inkább az előbbiek közül kerülnek ki, tehát nem a branding a cél, hanem egy fogyasztói reakció kiváltása. Ilyen hirdetési stratégia jellemzi az autóipart, vagy a pénzügyi szolgáltatások területét.
A szórakoztatóiparban az arány pont fordított, elég csak azokra a hirdetésekre gondolni, amelyek egy kiadás előtt álló videojátékra hívják fel az emberek figyelmét, bízva abban, hogy a megjelenés idejére elég vonzó lesz a megvásárlásra. Ha a két iparágat közösen vizsgáljuk, akkor kijön a fele-fele arány a hirdetési célok között, olyan más szektorokhoz hasonlóan, mint a számítástechnika, telekommunikáció, gyógyszer és egészségipar.
Mark Ellis, a Yahoo észak-amerikai értékesítési vezetője szerint ugyanakkor minden reklámnak kettős célja van: a brandépítés és a közvetlen fogyasztásra ösztönzés.
mfor.hu