Egy pénzügyi forrás a Reuters hírügynökséget úgy tájékoztatta, hogy a kínai BAIC (Beijing Automotive Industry Corp.) is ajánlatot nyújtott be, és a kínaiak érdeklődése igen erős. A végső szót a potenciális vevőjelölt kiválasztásában az Opel anyacége, a General Motors mondja ki, de Berlin kulcsszerepet játszik a döntésben, mivel már több milliárd eurós állami garanciavállalásra tett ígéretet.
A múlt szerdai határidőre az olaszországi FIAT gyár, az osztrák-kanadai Magna beszállító és alkatrészgyártó vállalat orosz támogatással, illetve az amerikai Ripplewood Holdings (RHJI) pénzügyi befektető csoport adott be ajánlatot. Az osztrák-kanadai Magna International a legnagyobb orosz hitelezővel, az állami Sberbankkal fog össze az Opel többségi részének megszerzéséért. Az ajánlati összefogás ismertetett részletei szerint együtt 700 millió eurót fektetnének az Opelbe, az ügylet létrejötte esetén a Magna az Opel 20 százalékát, a Sberbank 35 százalékát kapná, míg az anyavállalat, a General Motors 35 százalékot tarthatna meg, és az Opel alkalmazottaié lenne a maradék 10 százalék.
Ugyanakkor a Magna a Der Spiegel értesülése szerint - a 4,5 milliárd eurós német állami kezességvállaláson túlmenően - azt is követeli, hogy az Opel dolgozóinak munkáltatói nyugdíjterheit legalább 3 milliárd euró értékben vegyék le a válláról.
Állítólag a FIAT is javított ajánlatán, bár ebből kevés szivárgott ki, csupán annyit tudni, hogy a kockázatmegosztás és a tőkehozzájárulás kérdésében mozdult el jelentősebben az olasz autógyártó álláspontja. A FIAT eredeti ajánlata azért is állt távol az elképzelésektől, mert több mint 10 ezer fős elbocsátással járt volna. Ezt most állítólag tízezer alá szorították, bár konkrét számok nincsenek. Ugyanakkor a FIAT vezérigazgatója szerint cége jobban ismeri az európai piacot. Az RHJI szándékairól továbbra is keveset tudni, nem fedte fel ajánlata részleteit.
Az Opelért folyó versenyben az osztrák-kanadai Magna esélyei a legjobbak - közölte pénteken a hesseni miniszterelnök, Roland Koch a Deutschlandfunk rádióban. Az Opel alkalmazottainak, illetve üzemi tanácsi vezetőinek körében értesülések szerint jóval nagyobb a bizalom a Magna iránt, mint a FIAT iránt, és a Magnát az Opel és a GM vezetése is favorizálja. A Magna terve minden német Opel-telephelyet megtartana, és a négy német üzemben összesen csak 2500-2600 munkahely leépítését irányozza elő.