3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A német kormány igyekszik nyomást gyakorolni az Opelért versenyző három befektetőre, hogy javítsák ajánlataikat, miközben egyes források szerint egy kínai ajánlattevő is jelentkezett. A kormány a hét közepéig akar döntésre jutni az Opel ügyében.

Egy pénzügyi forrás a Reuters hírügynökséget úgy tájékoztatta, hogy a kínai BAIC (Beijing Automotive Industry Corp.) is ajánlatot nyújtott be, és a kínaiak érdeklődése igen erős. A végső szót a potenciális vevőjelölt kiválasztásában az Opel anyacége, a General Motors mondja ki, de Berlin kulcsszerepet játszik a döntésben, mivel már több milliárd eurós állami garanciavállalásra tett ígéretet.

A múlt szerdai határidőre az olaszországi FIAT gyár, az osztrák-kanadai Magna beszállító és alkatrészgyártó vállalat orosz támogatással, illetve az amerikai Ripplewood Holdings (RHJI) pénzügyi befektető csoport adott be ajánlatot. Az osztrák-kanadai Magna International a legnagyobb orosz hitelezővel, az állami Sberbankkal fog össze az Opel többségi részének megszerzéséért. Az ajánlati összefogás ismertetett részletei szerint együtt 700 millió eurót fektetnének az Opelbe, az ügylet létrejötte esetén a Magna az Opel 20 százalékát, a Sberbank 35 százalékát kapná, míg az anyavállalat, a General Motors 35 százalékot tarthatna meg, és az Opel alkalmazottaié lenne a maradék 10 százalék.

Ugyanakkor a Magna a Der Spiegel értesülése szerint - a 4,5 milliárd eurós német állami kezességvállaláson túlmenően - azt is követeli, hogy az Opel dolgozóinak munkáltatói nyugdíjterheit legalább 3 milliárd euró értékben vegyék le a válláról.

Állítólag a FIAT is javított ajánlatán, bár ebből kevés szivárgott ki, csupán annyit tudni, hogy a kockázatmegosztás és a tőkehozzájárulás kérdésében mozdult el jelentősebben az olasz autógyártó álláspontja. A FIAT eredeti ajánlata azért is állt távol az elképzelésektől, mert több mint 10 ezer fős elbocsátással járt volna. Ezt most állítólag tízezer alá szorították, bár konkrét számok nincsenek. Ugyanakkor a FIAT vezérigazgatója szerint cége jobban ismeri az európai piacot. Az RHJI szándékairól továbbra is keveset tudni, nem fedte fel ajánlata részleteit.

Az Opelért folyó versenyben az osztrák-kanadai Magna esélyei a legjobbak - közölte pénteken a hesseni miniszterelnök, Roland Koch a Deutschlandfunk rádióban. Az Opel alkalmazottainak, illetve üzemi tanácsi vezetőinek körében értesülések szerint jóval nagyobb a bizalom a Magna iránt, mint a FIAT iránt, és a Magnát az Opel és a GM vezetése is favorizálja. A Magna terve minden német Opel-telephelyet megtartana, és a négy német üzemben összesen csak 2500-2600 munkahely leépítését irányozza elő.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!